nicu asıl süt memede beklerse önsüt sonsüt ayrımı olur. Dolu memeden emen bebek sonsüte ulaşmak için daha fazla çaba harcamak zorunda kalır ya da uğraşmaz kısa emer, önsütü daha fazla almış olur ve daha fazla gazı olur. Bebek her istediğinde emerse memeler bebeğin ihtiyacına göre süt üretir ve zamanla terbiye olur ve yumuşar. Bilinenin aksine yumuşak ve boş meme daha fazla yağlı süt demektir. Bu nedenledir ki genellikle 3.aydan sonra memeler terbiye olduğunda ve bebek hareketlenmeye başladığı için gaz problemi azalır. Hem emzirme danışmanıyım hem de ilk zamanlarını aşırı gazlı bir bebekle geçirmiş ve bu şekilde çözüm bulmuş 15 aylık bir anneyim. Benim tavsiyelerim bu yönde. Seçim yapmak ve uygulamak diğer annelere kalmış 🤗