Duru1235 Benim 50 gün arayla iki yiğenim oldu şuan ikiside 5 yaşında ve anasınıfına gidiyorlar. Biri kız ve tek çocuk diğeri erkek ve ikinci çocuk. İkisi arasında inanın dağlar kadar fark var. Kız olan Yiğenim annesiyle bi apartman dairesinde yalnız yaşıyor ama inanın benden daha güzel konuşuyor. Giriş gelişme sonuç şeklinde kuruyor cümleleri.Buna yemin edebilirim. Çünkü annesi ciddi anlamda ilgileniyor. Sık sık kitap okuyor. Acayip dikkatli, bir defa gittiği bir eve daha sonra tekrar gittiğinde değişiklikleri hemen inceleyip farkediyor. Erkek Olansa kocaman bahçeli bi evde dede nene ve kuzenleriyle yaşamasına rağmen anlaşır şekilde konuşmaya anasınıfla başladı. Uzun zaman sadece bir kaç kelime ve baba anne gibi şeyler söyledi.Şimdi kız olan yiğenim kadar olmasada güzel konuşuyor.
Yani yalnızım diye umutsuzluğa kapılma. Sık sık dışarı çıkar. Soğuk bile olsa 10 dk çıkarsan yeter. Hayvanları göster eline yapraklar ver çamur ver. Parka çıkar sık sık. Evde yaptığın şeyleri ona anlat. Yemeği bile karıştırırken kucağına al mesela oda görsün ona anlat ne yaptığını. Bulaşık makinasını beraber boşaltın. Bırak bardak çanak kırılsın ona bişey olmasın:) Yatmadan önce Düşün mesela yarın onunla ne oynayabilirim diye. Evdeki araç gereçleri düşün onlarla nasıl bir oyun kurarım diye. Evimiz çocuklarının en büyük oyun alanı kontrol altında olduğu sürece herşeyle oynabilirler. Bide mesela Benim oğlum 11 aylık hep ismiyle seslendim. Alicim bana bakarmısın dediğim de gözümün içine yada dudak hareketlerime bakar hemen.
İlgi herşeydir. Bebeğinizle bol bol ilgilenin.