Mom_dery 24 aydır sıfır ekran , 36 aya kadar bu şekilde ilerlemeyi düşünüyorum . Sıfır ekrandan kastım televizyon kapalı, arka planda açık değil sadece spotifydan görüntüsüz müzik dinliyoruz. Çocuk gelişimi mezunuyum ayrıca pedagojiyle yakından ilgileniyorum alanımla ilgili çoo kitap okudum , okumaya devam ediyorum bunları söylememdeki amaç ; çocuğumun gelişimi hakkında detaylı bilgiye sahibim . Yarın 2 yaşına girecek oğlum uzun cümleler kurabiliyor , şarkı söylüyor , şiir okuyor , hayali oyun kurabiliyor , 2 yaş etkinlik setlerini 18-19 aydan beri bilinçli bir şekilde yapabiliyor . Basit bilmeceler sorduğunda cevabını tahmin edebiliyor . Neden - sonuç , olay örgüsü bilinçli bir şekilde kavrayabiliyor . Algıları çok açık, hafızası kuvvetli , dikkat süresi uzun , sıkılmadan 5 kitap dinleyebilir . Saydıklarımın hepsinde sıfır ekran olmamızın %70 katkısı vardır kanımca , sadece tv kapayıp konuşsun gelişsin diye beklememek gerekir , forumda gördüğüm kadarıyla sadece televizyon kapayarak çocuklarının konuşmasını vs bekliyorlar bu çok yanlış , sıfır ekranla beraber oğlumun gelişimini doğduğundan beri destekliyorum ekstra çaba harcıyorum. İnsanlar televizyonun sadece dil gelişimini etkilediğini düşünüyorlar çok yanlış bir algı ‘ çocuğum tv izledi ama konuşuyor ‘ şeklinde yorumların tamamen cahilce buluyorum. Çocuk dil gelişiminden ibaret değildir . Zihinsel, bilişsel, motor gelişim bunlarıda yakından takip etmek gerekir. Ölçme değerlendirmeden sonra sonuca göre Ekran etkilemiş mi etkilememiş mi konuşmak gerekir . Gün içinde rutin işlerime dahil ediyorum, sonrasında her gün mutlaka oyun hamuru , boyama gibi etkinlikler yapıyoruz, kitaplara bakarız , yaşa göre etkinlik setlerinden yaparız, puzzle yaparız, legolarıyla oynarız , hafta 1-2 kez parmak boya veya sulu boya yaptırım. Elimden geldiğinde pintertesyen bulduğum duyusal etkinlikleri yapmaya çalışırım . Biraz uzun oldu okuyana teşekkürler🫶