Aysegulb Şöyle anlatayım,
40 günlük iken hastalık başladı. Bir antibiotik ve bir haftalık hava tedavisi sonrası düzeldi. -sandık.
60 günlük olduğunda hastalık alevlenerek geri geldi. Antibiotik başlanmadı, direkt yatış verildi. 3 gün yoğun hava tedavisi + kortizon iğne uygulandı, serumla beslendi. O esnada öksürüğü kestoz tarzı denen öksürüğe dönüştü. Boğmaca tanısı aldı böylelikle. O gece sabaha karşı, solunumu ve nabzı durdu kollarımda. Ciltte solunum yetersizliğinden siyanöz oluştu. Acil aspire edildi. Potasyum gibi tedaviler uygulandı, ambulans ile sevk aldık ama yer olmadığı için serviste devam etti. Antibiotik başlandı.
Bu aşamadan sonra hızlı bir toparlanma başladı. Nefes hızı düzelmeye başladı, göğsü çökmemeye başladı. Pik noktasında idik, hızlı bi çıkış aldık, eve döndüğümüzde yine bir tıkanma yaşayınca 5.gün yeniden hastaneye gittiğimde, doktor “vurabileceğim son doz steroidi vuruyorum, bir doz daha vurursam kalbi dayanmaz” dedi.
Eve döndük ve dikkatli bir şekilde havaları uyguladık gece-gündüz. Antibiotik daha hızlı toparlanmasında yardımcı oldu. Antibiotiğin 10.gününde artık hastalık korkutucu olmaktan çıkmıştı. 1 ay içinde tamamen toparlandığıbı söyleyebilirim.
Ancak bu süreçte bir çok şeye dikkat ettim.
Evde halı perde kalmadı.
Kokular, deterjanlar, çamaşır suları kullanılmadı. Toplum içine çıkmadık, hasta kişilerle görüşmedik.
Gelgelelim hastalık tekrar etti, 12 ayda 10 kez daha geçirdi ve en sonunda 1 yaşını doldurduğunda koruyucu tedaviye başladık.
Ve tam 1yıl hastalıksız geçti böylelikle. İki yaşına kadar bir daha tıkanmadı. Koruyucu tedavi çok şükür işe yaradı.