AcemiAnne12345 Merhaba, ben psikolog bir anne olarak size şunu söylemek isterim. Öncelikle çocuğunuzu çok güzel gözlemlemişsiniz sizi bu konuda tebrik ediyorum. Uzmanla görüştüğünüzde o size gerekli test ve görüşme tekniklerini uygulayarak yönlendirecektir. Genellikle 3 yaş ve sonrasında otizm gibi gelişimsel bozuklukların teşhisini koymak daha doğru oluyor fakat bir ön değerlendirme yapılabilir. Bahsettiğiniz belirtiler evet otizm spektrumunda yer alan belirtilerden fakat bir uzmanın değerlendirmesi çok daha önemli. Ayrıca kelime çıkarabilmesi bizim için oldukça kıymetli bir beceri. Otizm’in de farklı çeşit ve şiddetleri var. Her otizmli çocuk aynı şiddette tepkilerini göstermez lütfen bunu da unutmayın. 2 yaşındayken böyle bir adım attığınız için sonucunda çocuğunuz otizm teşhisi alsa bile uygun eğitimlerle çocuğunuzu destekleyerek onu kolaylıkla hayata kazandırabilirsiniz. Tanıdığım bir öğrenci otizmliydi fakat o kadar güzel desteklendi ki şu an ilkokulda ve kimse onun otizmli olduğunu bilmiyor, şüphelenmiyor. Demem o ki sonuç ne çıkarsa çıksın çocuğunuz bir cevher onu mücevher yapmak sizin ve eğitimcilerin elinde. Gönlünüzü ferah tutmaya çalışın. Birçok eğitim metoduyla otizmli çocuklar güzel yol kat ediyor bizzat meslek hayatımda şahit oldum. Siz bu süre zarfında komut alıp vermesini desteklemek gibi küçük egzersizler yapabilirsiniz. Örn. Kitabı çocuğa uzatıp almasını sağlamak. Veya elindeki bir nesneyi ondan isteyerek (elinizle ver işareti yaparak) vermesini sağlamak. Nesne takibi yaptırabilirsiniz. Elinize bir materyal alın sağa sola, aşağı yukarı hareket ettirin. Nesneyi takip ediyor mu gözlemlemeye çalışın.