Berfin4720 Bayrakzeyneb şuan şaşkınlıkla okudum bu yazınızı benmde bebeğim 14 aylık olmak üzere kelime sayısı yok denecek kadar az gel git bile demez çok hiperaktif bir çocuk karıştırmayı çok seviyor oyuncaklarla asla oynamaz baybayı bile hesabına gelince yapar ama biz bişey dediğimizde anlıyor gülüyor korkmamız mı gerekiyor bizim de çok şaşkınım şimdi
Bayrakzeyneb Berfin4720 benim kızım da çok hareketli her yeri kurcalıyor hiç yerinde durmuyor söyleneni anlıyor ama bizimkinde tekrar eden bir el sallama hareketi olduğu için şüpheye düştüm ben.
Berfin4720 112233445566 gerçekten bazen buradaki yazıları okuyunca bende acaba mı diyorum psikolojim bozuldu artık. Benm bebeğimde 13 buçuk aylık taklit yapmıyor baybayı bazen yazıyor işaret parmağıyla bişeyleri göstermez almak istediğine yetişmeye çalışıp ağlayarak ister ama göz teması çok iyi ismine tepkisi var yapma dediğimde anlıyor gülüyor bazen gizli gizli yapmaya çalışıyor bazende yapmıyor otur dediğimde oturuyor gel dediğimde gelir kelime sayısı çok az baba meme dışında diğerlerini babıldama yapar bunları bilinçli söylüyor insanlarla teması da çok iyi herkese gider özellikle biri onu gezdirirse yani bilmiyorum artık buradaki yazılanları görünce korkmaya başladım bende çocuğumu götürmeli miyim hastaneye yani kondurmak istemiyorum davranışları normal geliyor bana sadece geriden geliyor gibi ilk çocuk ve sitede oturmadığımız için pek çıkarmıyorum dışarı ne yapacağımı şaşırdım gerçekten
112233445566 Berfin4720 işaret parmağıyla işaret etmesini takip edin 18 aya kadar olmalı bay bay gibi ufak taklitleri yapmaya başlamalı bı organını felan sorunca göstermeye felan başlamalı bunları takip edin
Bayrakzeyneb Berfin4720 sizi çok iyi anlıyorum bende böyle arada kaldığım için götürdüm en sonunda doktora ama çok sağlıklı bir muayene olmadı. Zaten randevu aldığım doktor yoktu onun yerine bir başkası baktı muhtemelen asistandı. Çocukla hiç temas kurmadı doktor. Kızım normalde toplu taşımada bile gördüğü insanlara bakar güler bi iletişim kurar ama doktor bakıp gülmedi ona bir adım atmadı direk bana sorular sorular sorular.. kızım da odaya girerken uykudan uyanmıştı bir de uyanır uyanmaz emen bir bebek emmezse huzursuz oluyor. Biz direk uyandırıp odaya girmek durumunda kaldık. Çocuk kucağıma tırmandı arkasını döndü doktora. Dediklerini yapmak istemedi. Masaya oturduk hep beraber doktor devamlı yüksek sesle bir şeyler söyledi o günkü muayeden sonra çocuğum çok ürkekleşti en ufak bir ses yükselmesinde koşup kucağımıza sığınıyor korkuyor..niye böyle oldu bilemiyorum
bahar23julide Bayrakzeyneb 14 aylıkken benim kızım yürümüyordu konuşmuyordu 2yaşını geçti yeni yeni konuşuyor daha çok erken canım elinden geldiği kadar ekrandan uzak tut üstüne çok gitme bence ters tepiyor sonra çocuklarda
Bayrakzeyneb Balcicek1 eşimin ailesinde baba tarafında birkaç kuzeni de küçükken böyle el sallama hareketi yapıyormuş. Amcasının bir oğlu 3 yaşından sonra konuşmuş. Genetik yatkınlık olarak sayılabilir belki bunlar. Hamileyken ve emzirirken ilaçla ilgili sorunumuz olmadı neredeyse parol bile içmedim. Bir süre akşamları ekran gördüğü için içim rahat değil acaba ondan mı kaynaklandı diye
Balcicek1 Bayrakzeyneb aile varsa önemli bir etken ekrana maruz kalmasından da etkili. Ekrana ne kadar süredir maruz kaldı. En iyisi ekranı tamamen kaldırın baktırmayin içiniz rahate etsin bir fark olacak mı gözlemleyin
Bayrakzeyneb Okuyanbiranne aslında hiç bilmiyorum çünkü ben en başından beri ekran hiç görmesin dedim ama babasının yanındayken eline baka baka alışmış. Akşamları işler yetişsin yemek yapayım sen ilgilen diyordum ama telefonla haşır neşir olmuş kızım sonra da TV’ye alıştı ama bu saatlerce başında vakit geçirmek gibi değil. Belki az bile olsa çok etkilemiş olabilir.
Bayrakzeyneb 112233445566 bay bay yapıyor alkış yapıyor. Telefonda biriyle konuşurken görüşürüz diyince bile anlayıp bay bay yapıyor. Şu sıralar her şeyi işaret ederek istiyor biraz da o sebeple konuşmuyor diye düşünüyorum.
Lululi Bayrakzeyneb şu an biz bile tanımadığımz ortama girince hemen konuşup sohbetmi.ediyoruz , çocukların orda kendi gibi davranmaması çok normal evde de böyle olursa sıkıntılı olması lazım beş dakika içinde hemen nasıl bu orta risk diye gönderiyorlar
Bayrakzeyneb Lululi aşırı karamsar konuştular bu çocuk çok ortada kalmış elden gidiyor falan dedi doktor. Bir de daha erken aylardan beri kitaplarla eğitici oyunlarla aktivitelerle ilerlemeye çalışıyorum hep. Yani sudan çıkmış balığa döndüm çok yetersiz gelişimi çok geride şimdiye gel git al ver at tut demesi lazımdı falan deyince doktor acaba çocuk cidden çok mu geride diye düşünüp durdum
Berfin4720 Bayrakzeyneb bence o doktor boşuna size bu üzüntüyü yaşatıyor otizim bunlardan kolay bi tanı değil kendi kuzenimden biliyorum
Bayrakzeyneb BeyzaKeles anne, baba, dede, anneanne, su yerine bu, mama, sinirlenince git diyor yani çok fazla bir şey söylemiyor. Ağzında sesler yuvarlıyor bi şeyler söylemeye çalışıyor ama daha net bir şey çıkaramadı yeni kelime olarak
Lululi Bayrakzeyneb asla öyle olduğunu düşünmüyorum alanında uzma iyice inceleyen biri olsun evdeki videolarında çekip gösterin öyle kolay değil bence mesela bu akşam benim oğlumda ilk defa gittiğmz bir ortama girdik diye eve gelene kadar ağladı ne yani bu çocuktadamı sorun var ? Orda o doktor olsa sorun var derdi o zaman sizcede mantıksız değil mi
Simba61 Bayrakzeyneb 3 yaşa kadar hafif orta diye tanı konmaz. Risk grubu denir yoğun eğitim alınır 3 yaşonda karar verilir. Evdeki desteğiniz öndmlı ama özel eğitim alması gerek aba eğitimiyle özellikle👏🏻
Bayrakzeyneb Simba61 tanı konmadı dediğiniz gibi orta risk grubunda takip öneriyoruz dediler. Diğer gelişinizde gelişim olmazsa gelişimsel psikoloğa göndereceğiz ve babaya genetik araştırması yapılması gerekecek dediler.
BeyzaKeles Bayrakzeyneb inanın oğlumdan daha çok kelimesi içiniz rahat olsun bizde baba dede abla mama bu kadar ama bu tek başına çocuklarımızın otizmli olmasını göstermez
Bayrakzeyneb BeyzaKeles şu sebeplerle şüphe oldu birincisi tekrarlayan el hareketi var ama onu da çilli horoz animasyonundan öğrendiğini tahmin ediyorum yine de emin olamıyorum. İkincisi bi kaç hafta önce işaret etmeyi öğrendi onu öğrenince her şeyi işaret ederek istedi işaretle anlamayınca ağladı ve işaret olayından sonra sadece anne baba demeye başladı diğer kelimeleri söylemedi. Öncesinde emmek isteyince gelip meme derdi ya da acıkınca mutfaktaysam mama derdi su isteyince bu derdi. Bunları söylemesini babası tembelliğe bağlıyor ama ben onun kadar rahat olamayıp doktora başvurdum. Muayene de çok sağlıklı olmadı bence tekrar başka bir doktora götüreceğim
BeyzaKeles Bayrakzeyneb anladım tekrarlayan hareketi yok ama oğlumda istediği birşey olsun gösteriyor konuşmuyor başka yerdeyse gelip parmağımı tutuyor kalk diye beni oraya götürüyor gösteriyor biz gitsek belki bizede aynısını diyecekler
Bayrakzeyneb Balcicek1 ailede kimsede tanı yok ama bence ihmal var kimse çocuğunu doktora götürmemiş. Geçen hafta muayeneden sonra ekranı komple kapattırdım herkese. Gittiğim yerlerde bile kimseye TV açtırmıyorum telefonla yaklaşmayın yanına diyorum. Bunları daha önce de diyordum ama bana abartma ne olacak TV’den telefondan herkesin çocuğu bakıyor diyip durdular şimdi böyle bir şey gelişince herkes dikkat ediyor. Bir kaç günde bile sanki fark var bu gün tekrar meme dedi 3 gündür kuş gösteriyorum cik cik diyerek bu gün sonunda cicik dedi tek seferlik olduğu için devamı gelir mi şuan bilmiyorum. Şüphe duymak arada kalmak insanı psikolojik olarak çok yoruyor. Herkes çok abartıyorsun çocuğun gelişimi normal diyor ama benim içim hiç rahat değil bir uzmanın daha görmesi uzman gözüyle değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum