-_Esra_- Sen Talep edilmez bağış alınabilir
😃 yazdıklarımı niye çarpıtıyorsun. Talep edilmez demedim, ZORLA talep edilmez dedim. Önce sen okuduğunu anla. Ödemezseniz şunu yapmayız, ödemezseniz okula almayız gibi bir şey okul idaresi yapamaz. Şu kadar para verin sizi öğleci yapalım da diyemez. Yazdıklarımı düzgün okursan bunu normal gören bir şey söylemedim.
-_Esra_- Bağış yapılması için açılıyor tabiki
Kendi yazdıklarını da iyi oku, okullar bağış almaz diyordun, şimdi de bağış alırlar ama zorla olmaz diyorsun. Ee madem paraya ihtiyacı yok bu okulların niye bağış hesabı var? Zevk olsun diye mi? Devlet yeterince para gönderiyorsa okul bağışı napsın?
-_Esra_- Ya kendiniz bu yazdıklarınızı mantıklı buluyor musunuz?
Bana göre mantıksızlığın dibi bu. Ama gerçek. Bizzat idareci olarak yaşadım bunu. Şu an öğretmen olduğum okulun idarecileri de yaşıyor bunu, başka okullardaki idareci arkadaşlarım da yaşıyor.
-_Esra_- hırsızlıktır soygundur bunu bir türlü kabul etmediniz.
Bunu devletin kendisine söyleyeceksin. Kendi okullarının müdürlerini, senin gibi neyin ne olduğunu bilmeyen velilerden para dilenme noktasına getiren devlete söyleyeceksin. Okul idarelerine değil.
Hırsızlık yapan var, malesef yok değil. Ama ben bu işçinin parasını nasıl ödiycem diye çare arayan sonra çalışanı çıkarmak zorunda olan nice okul müdürü var. Ama siz nerden bileceksiniz, ancak millete iftira atmayı bilirsiniz.
-_Esra_- okulun bütçesinden gidiyor diyen bir okul idaresi gösterin
Okulun bütçesi niye var peki hiç bi şeye ödeme yapmayacaksa? Özelden yaz bana, bizzat seni okuluma davet edeyim göstereyim durumun ne olduğunu. Bunu da çok dürüstlükle söylüyorum, gel buyur.
-_Esra_- 1 sene boyunca okul mu döner maaşlar mı ödenir ?
Aynen öyle, yazık o müdürlere o parayla okul döndürmeye maaş ödemeye çalışıyorlar. Öyle isyan bayrağı falan da çekemiyor kimse. Yapma o zaman kardeşim bu işi, senin yerine yapacak bulunur diyorlar.
-_Esra_- Bunu bilmek için alim olmaya gerek yok okulda çalışmaya gerek yok.
Evet alim olmaya gerek yok ama okulda çalışmaya gerek varmış demek ki bu kadar bilmediğine göre bu konuyu.
-_Esra_- Bu paraları almayan okullarda var demekki devlet bu okulları kayırıp çok para yolluyor ki veliden istemiyorlar 😂
Vallahi gül ama var öyle kayrılan okullar. İlkokul ve ortaokullara fazla ödenek gelmez, ama bilmemkimin çocuğu varsa gelir. Bir tek liselere adam akıllı ödenek geliyor.