CananAtilla Normal doğumum da var sezaryen doğumum da var. İkisini de yaşadım bizzat tecrübe ettim. İlki normaldi, 2. De normal olcak sandım 41hafta bitiyordu normalden sezaryene döndü.
ikisinin de dezavatajlarını ve avantajlarını yaşamış biri olarak söylemeliyim ki; bu işin bu doğum mevzusunun “iyikisi,öylesi,böylesi” yok.
Yan odamda normal doğum yapmış ve malesef ki evlat acısını yaşayıp evine kucağı boş giden anne de gördüm,sezaryen olmuş (keyfi ya da değil mevzu bu değil) ve çeşitli sebeplerden bebeğiyle kavuşamamış anne de gördüm.
Binlerce hikayeye tanık oldum. 2. doğumum 3gün sancı sonrası açılma 10cm iken bebeğim inmediği ve sancıların çatalda sıfırlanması sonrası çeşitli sıkıntılardan sezaryen oldu.
İlk doğumum normaldi,erken doğumdu ve bebeğim Allah’ın takdiri cennet mekanında beni bekliyor.Orada kavuşacağız koklayacağım inşallah.
Doğum şeklinin ne olduğunu boşverin.Ben 2.si sezaryen oldu diye çok üzülmüştüm lohusa kafasıyla,çevrenin laflarıyla.Ne boş ne saçma...
sağlıkla kavuştuğunuz evladınıza sarılın öpün koklayın.
Doğumun her türlüsü zordur,kadınlar muhteşem varlıklardır.