Zlm antropologanne yalan söylemek korkudan olur genelde yada yaptığı şeyi sizin sevmeyeceginzii onaylamayacaginizi dusunuyosa o yüzden
antropologanne Zlm Evet, buda bir etkenmis. Sinir koyma konusuna biraz detayli bakacagim. Belkide o gun ne bileyim limonata icse bir parca cikolata yese birsey olmaz.
Woody antropologanne Yalan dışında çok güzel uyduruyor bir de Eşime gidiyor diyor ki biz anne ile kahve içmeye çıkacağız.sonra eşim gelip diyor ki dışarı mı çıkacaksınız.ben hayır diyorum kızım cikalim ya diyor.kendimi arabada buluyorum. 😀
antropologanne Woody Sesli güldüm, çok minnoş değilmi ama 🙈😂 Tesekkür ederim, konu sevimsiz ama cidden icim rahatladi 🙈😂
antropologanne eylulmin Saniyorum ben onun bebek oldugunu unutup cok fazla sey yüklüyorum, cok fazla sey bekliyorum. Esim mesela pek uzerinde durmadi. Ama ben kac gecedir bisiler okuyorum arastiriyorum.
saclarinayildizdusmus antropologanne kız öyle demesine bakma belki daha yalanını noldugunu bilmiyor binevi taklit ediyordur siz doğruyu öğretmeye devam edin Allahım izniyle bişey olmaz:)
FmBetull antropologanne Muhtemelen uyaracağınızı biliyor ve bundan hoşlanmıyor benim kızımda ciddi bi konu hakkında konuşmak istemez hemen sıkılır böyle bi konuda da tepkimizi bildikleri için bu yola başvuruyorlar bence.
Zlm antropologanne bende çok yalan söylerdim aileme benim annemde çok katı bı insandı kızardı liseye kadar doverdide o yüzden alışıyorsun bı yerden sonra ayak üstü 10 yalan söylerim doğrusunu bilsende bana inanırsın öyle iyiyim yani çünkü yılların aliskanligi sizde alışkanlığa dönmeden esnetin bence sinirlanirinizi olabilir bazen diyin yalan söylediği konularda başkası yapmış gibi örnekler verin bazen öyle oluyo dimi falan diyin
Woody antropologanne çok tatlı ben de gülüyorum. Bir de ne planladığı belli olmuyor.gecen gün de saklambaç oynayalım dedi.oynayamam yorgunum otururken evcilik oynayalım dedim.tamam sen bebek ol ben anne olayım dedi.diyor ki 1 dk sonra, üzülme bebeğim saklambaç sevdiğini biliyorum hadi ben sayayım sen saklan.evcilik içinde saklambaç oynattı bana.ileride neler yaptırır Allah buyuk🙄😀
antropologanne Norveckizi Çocukluk çağı yalanı diye bir sey var, bu o grupta. Aslinda tabiki yalanı gercek anlaminda bizim anladigimiz sekilde kullanmiyorlarda bir nevi abartma, uydurma, korku, tehlike gibi durumlarda kendilerini savunmak icin kullaniyorlar.
ruhpastasii antropologanne Tek yalanı ne yedin diye soruyolar kahvaltı yaptık diyor. Akşam yemeği bile kahvaltı. Yani bilmeyende çocuğa 3 öğün kahvaltı veriyorum sanır.
antropologanne ruhpastasii Simdi sizin yorumuzunu okurken beynime bir paraşüt acildi 😂😂 Kizimda sürekli ne yedin diye sorduklarinda pilav makarna der, bir cok kez bende babasida atma yalan söyleme diyip düzelttik. Belki ordan bir cagirisimdir bizimkisi 🙈😂 Duygu ve hayal dünyalari o kadar genişki, anlam örgüsünü kurmak asiri güç.
EmineYilmaz antropologanne benim kızımda yalan söyledi ya. Duvarı çizmiş. Normalde asla kızmam. Kızım bunu kim yaptı dedim. Melek yaptı dedi komşunun kızı. Ben şok Hayır kızım sen yaptın deyince evet şaka yaptım ben çizdim dedi nasıl davranmak lazım bilmiyorum hiç
antropologanne EmineYilmaz Benim okudugum kadari ile yüzüne vurmamak lazimmis. Ara ara konu ile ilgili olumlamalar yapilmaliymis.
Beriska EmineYilmaz kızım 18 aylık. Aynı dediğiniz gibi duvarı çizmiş annecim bunu kim yaptı dedim kuzeninin ismini söyledi. O yaptı dedi. O yok burda ama dedim gitti dedi telaşlı bir şekilde. Biraz daha sıkıştırınca da şakaaa dedi. Biz hem şok olduk hem çok güldük endişelenecek bir şey olduğunu düşünmedim. Hala arada yaptığı yaramazlıkları kızmadığımız halde kuzeninin üstüne atıyor😂
Nurcan03 antropologanne hayal dünyaları çok geniş. Yetişkinler gibi bir yalan söyleme mekanizması değil. Hani hikaye anlatır gibi diyelim. Benim kızım da mesela oyun grubundaki arkadaşı elinden oyuncağını çekiştirip almaya kalkınca elini ısırmış. Daha önce de böyle bir vukuatı hiç olmamıştı. Bize hiç söylemedi. Öğretmeni söyleyince sorduk ısırmadım vurdum dedi. Kız mı erkek mi dedik erkek dedi. Hatta hani emin olamadık emin misiniz ısırırken gördünüz mü dedik elinde diş izi vardı kızın dediler. Yani ısırdıysa da vurduysa da bir kız çocuğuna yapmış ama bize farklı bir hikaye anlattı.
antropologanne Nurcan03 Ah ayni bizim gibi olmus, o an kizima inanip arkadasinin yanina gidip kafasina baktim. Ama meger kizim ittirmis. Cunku hic daha once boyle bir sey yapmadigi icin inandim kizima. Okulda mesela ogretmeni ne dedi, nasil davranmaniz konusunda ?
ruhpastasii antropologanne Al birini vur ötekine😄 çokta takma geçer😄Doğruyu söylemek yakışır sana oğlum diyorum hemen şunu yedim annem şunu yaptı felan diyor😄 ben yalan söyleme demiyorum hiç yalan kelimesini onun beynine kazımak istemiyorum ‘doğru/doğruyu’ kelimesini daha çok kullanıyorum ona yönelsin diye.
EmineYilmaz antropologanne ya yok sadece üzüldüm daha bahsetmedim . Oyun mu yaptı bilmiyorum çünkü ben ona asla kızmıyorum. Bi daha tekrarlar mı acaba . Bakalımmm
Nurcan03 antropologanne valla çok üstünde durmadılar. Olabilir böyle şeyler dediler. Zaten onlar da çok şaşırdı kızım genel olarak uyumludur. Devamı gelseydi ona göre bizi de uyarırlardı sanırım. Ama 3-5 dakika kızımı kenarda ceza olarak bekletmişler. Genel olarak öğretmenlerinden ve yaklaşımlarından memnun olduğum için üstüne düşmedim. Bu arada ben Hollanda’dayım. Genel yaklaşım olarak daha rahatlar onun etkisi de var. Öbür türlü öğretmenin ağzından çıkacak negatif bir cümle bizi de çok tetiklendi sanırım. Arada ufak tefek hikayeler yakalıyorum ağzından. Bazen de rüyasında görüp etkisinde kalıyor galiba.
antropologanne EmineYilmaz Tekrarlamaz insallah. Ama simdi posttaki cogu anne normal demis, olursada normalmis. 😂