MH2022 bebekler her dönem farklı oluyorlar. Bazen çok uysal bazen de çok ağlamalı huzursuz. Bu ağlamalı huzursuz dönemler uzayabiliyor. Bu zamanlar için sizin kendimize vakit ayırmanız lazım ki sabır kabınız biraz boşalsın ve çocuğa daha sabırlı olun. Yoksa olmuyor. Annelerin de dinlenmeye ihtiyacı var. Eşinizden destek alın, 1 saat yürüyüşe çıkın. Uzun uzun duşa girin. Keyifle bir kahve için. Aileniz yakındaysa onlardan yardım alın. bebekten uzaklaşın. Anne olmak demek 7/24 çocukla yanyana olmak demek değil. Yoksa sabrınız tükeniyor, ve hem kendinizi hem beneği yıpratıyorsunuz.
Meme reddi de olur ara ara. Ama artık da 6 aylık olmuş, emmek istemiyrosa da zorlamayın. Bınun için de kendinizi yıpratmayın. Elbet anne olarak emsin istiyorsunuz ama çocuk istemiyor ve siz zorladığınızda bu hem size hem bebeğe stres yaptığımda daha kötü oluyor. Ben büyük kızımda ilk 3 ay emzirmede çok zorlandım. Mama vermicem diye çok zorlandım, kilo almadı, sarılığı geçmedi. Uyumadı huzursuz oldu. 3 aylıktı aman dedim emmiyosa emmesin. Kendimi ve kızımı yıprattığıma deymiyor. Her bebek emmek zorunda değil. Yetmediğinde mama veririm. Ne zaman kafam rahatladı, benim sütüm de çocuğa yetmeye başladı, çocuk da emmeye başladı. Daha huzurlu oldu. Benekler annenin gerginliğini hissediyor, o yüzden siz ne kadar mutlu ve sakinseniz bebek de o kadar mutlu ve sakin olur.