Bety oh miss sıcacık fırından yeni çıkmış kek ve çay 😋
Direkt ölçü ile veremem çünkü bir çok şeyi göz kararı yapıyorum. Ama sizde yapabilirsiniz bence.
Malzemeler
*1 kg yufka (Ben yufkayı bimden 500 gr lık el açması olandan alıyorum. )
- Süt
*Sıvı Yağ
*Yoğurt
- Yumurta
*1 adet kabartma tozu
İç harcı için beyaz peynir, kaşar peynir, küçük saklama kabında da tulum peynir vardı onu da ekledim. Bir de maydanoz.
Sıvı yağ, süt, yumurta, kabartma tozu ve yoğurdu karıştırıp güzelce bir sos yapıyoruz. Sıvı yağ aşağı yukarı bir çay bardağı koymuşumdur. Sütü ve yoğurdu da yufkalara yetecek kadar göz kararı koyuyorum. Süt yoksa yoğurdu koyu ayran kıvamına getirip yapabilirsiniz. Ya da yoğurt yoksa hiç koymayabilirsiniz. Bir yufkayı ortadan ikiye kesiyorum. İki tane yarım daire yufkam oluyor. Bir tanesine sosu sürüyorum. Sonra iç harcını koyup kenarları da katladıktan sonra rulo yapıyorum. Tepsiye alıyorum. Bütün yufkalara bu işlemi yapıyorum. Kalan sosu da üstlerine sürüyorum. Hooop streçleyip dolaba koyuyorum. Ertesi gün 17:30-18:00 arası önceden ıstılmış fırına koyuyorum. İsteğe göre susam, çörek otu ekleyebilirsiniz.