ENA rica ederim çok sevindim böyle düşünmenize gerçekten❤️ bende teşekkür ederim🥰 tek çocuklarımız iyi olsun sağlıklarına kavuşsun tek isteğim bu🙏 bende burda bi çok annenin deneyim ve önerilerinden istifade ettim. Allah herkesten razı olsun. Stres gerçekten çocukları çok etkiliyor. Dün bahsettiğim konuya bakamadım bakıp yazcam onuda ama kısaca bahsetmem gerekirse, anne baba arasında gelişen gerek gerginlikler gerekse huzursuzluklar, tartışmalardan dolayı çocukların etkilendiği malum. Buda çocukların strese girmesi ve kendilerini sorumlu tutup suçlu hissetmesine sebep oluyormuş. Bu durumda tabi atopik dermatit bebeklerde atopsini daha da kötü yönde etkiliyormuş. Bunun için gece çocuklar uykudayken onlarla konuşmalar yapmaktan bahsediliyor. Gelişen tatsız olayları anlatıp, bu senin suçun değil, senden kaynaklı değil. Bu babanla benim aramda bizden kaynaklı sorunlar deyip çocuğu rahatlamak adına, seni bu derslerden sıkıntılardan azat ediyorum gibi konuşmalardan bahsediliyor.mesela Bir kamp ateşi hayal Edip detaylandırıp anlatılıyormuş çocuğa, sonra anlatılan bütün sorun ve sıkıntıların o kamp ateşine atıp yok edildiğinden bahsedip artık sende bu sıkıntılardan suçluluk duygusunsan azat oldun arındın deyip çocuğu rahatlatma yönünde konuşmaların pskolojik olarak çocuğun hastalığına iyi geldiğini deneyimleyen anneler olduguna şahit oldum. Yani annelerin anlattıklarına göre. Bizde eşimle Ramazan’dan bir hafta önce tartışmıştık malesef çocuğumda şahit oldu ve bir hafta sonrasında atopisi müthiş arttı hastalandı ateşlendi falan. Gerçekten dediğiniz gibi stres çok etkiliyor. Bu durumu ben duymuştum ama detaylı araştrmadan uygulamak istemedim. İyce araştırıp uyguluycam inşallah bakalım bizde de fayda etcek mi.