En önemli ve doğru iletişim: soru sormak - cevap almak.
Mesela bir oyuncağını gösterip “bu oyuncağının adı ne?”, “Neler yapabiliyor”, “Onunla oynamayı seviyor musun?”.. tabi siz sadece soru sorun o cevaplasın demek değil bu. Sohbet edin çocuğunuzla ve araya katın soruları. Hem konuşma becerisi, kelime hafızası hem de kendini ifade edebilmeyi öğrenir.
Toplumumuzda çocukların ne anlattığı ne konuştuğu pek önemsenmiyor, “çocuk sonuçta ne anlatabilir ki” düşüncesinden ötürü, maalesef kendini ifade etmeyi beceremeyen, kelimelerle bir şeyleri anlatmak yerine aksiyonlarla anlatmayı seçen, çekingen bireyler yetişiyor. Bu şekilde iletişiminizi de güçlendirirsiniz. Emin olun zaman geçtikçe farkı göreceksiniz.