canm_bebegm tam 2 yaş var çocuklarımın arasında. Biri 2,5 yaşında biri 6 aylık olacak 😊 ama kimseye hayatını, enerjisini, ilk çocuğunun mizacını, eşinin yardımcı olma durumunu, aileye yakın oturma hali gibi konuları bilmeden yaş aralığı tavsiye etmeyi doğru bulmuyorum artık. Şimdiye kadar hep 2 yaşın ideal olduğunu düşünüp söyledim. Hâlâ böyle düşünüyorum. Ama çektiğim zorluğu da ben biliyorum. Iki bebek büyütür gibi büyütüyorum. Büyüdüklerinde rahat edeceğimi düşünerek ve birbirlerinin en yakın arkadaşı olacağını düşünerek kendimi motive ediyorum 🥰 ama enerjisi sabrı buna yetmeyecek bir insan için çok zorlayıcı olur bu. Ha sadece şuna katılmıyorum, kıskançlık olur diye 2 yaş civarı iyi değil diyenler oluyor. Asla bu şekilde bakılmamalı. Çocuk 2 de olsa kıskanabilir 5 de olsa hatta 15 de olsa. Yeni bir kardeş gelmesi herkesi aynı etkilemez. Kabullenmek genelde zordur. Evet başta kıskanıyor ama daha bu kavramı bile tam bilmediği için bir şekilde geçiştirilebiliyor. 3 veya 4 yaşında bir çocuk daha da farkında olur bazı şeylerin ve tam benmerkezci dönemde bir kardeş kaldırması pek de kolay olmayabilir. Dediğim gibi sizin dinamiğiniz de bu durumun en önemli belirleyicilerinden çocuğunuzun mizacı da. Rabbim en hayırlı vakitte herkesi evlat sahibi yapsın 🥰🌸