Yk21 A_12ynr içimi rahatlattiniz benimde babildama yapardi. Bababab dedededd diye emzikten yaklasik bir haftadir ettim artik onuda demiyo içine kapandi resme emziğe duyarlılığı aşırıydı çünkü teşekkür ederim❤
A_12ynr Yk21 rica ederim otizim televizyon diyen olmuş daha otizimin neden nasıl çıkabileceği araştırılıyor hala daha kesin bi sonuç yok her televizyon izliyor dede otizim yok otizim 80 kalıtsal 20 dış etmenler dir. Pek fazla sosyal değilmiş tek bir insanlara sosyal olunmaz çocuk farklı yüzler görmediği ve iletişim kurmasını için nasıl icabı bilmeyebilir iletişimde gerilik de olabilir doktorun görmesi iyi canm bnm sen bnce git bı doktora burdan da yazarsın sonucu. Zaten dogarkende otizim mi degilmi bı şey saptanırsa testini yapiyolar bu kadın bir yaşına gelene kadr doktora hiç mi götürmedi saptansaydi saptanırdi her çocuk aynı değildir . Bı belirti gördüğünüz zamn şu bu denmesin kadın zaten korkuyo dur bodoslama girenleri diyorum diğerleri ni tenzi ediyorum .
Maya1 Yk21 bu biraz bana otizmli ya da benzer durumda olan tanı almis ailelerin soylemleri gibi geldi. Isaretin goz temasinin adina bakmanin kriterler arasında büyük yeri var galiba.götürün mutlaka randevu buldugunuzda. belki değildir Ama eğer otizm belirtisi ise bile Erken teşhis etmiş olursunuz erken yol alırsınız
A2B4 Yk21 Maddi durumunuz varsa özele gidin bu belirtilerle otizm hayatta diyemez kimse çünkü profesyonel gördüğü zaman teşhis koyar.belki otizm belki degil…. Otizim çeşit çeşit ….göz teması olan bir çocuğunda otizmli olabileceğini asla unutmayın…bunu söyleyen bir docent… Hiçbir belirti vermeyip tek belirti verip otizmlide olan çocuklar var.beklemeyin
Deletedmom_58 Mom_122 psikiyastrit değilsiniz ama hemen de otizm diyecek kadar düşüncesizsiniz. Otizm belirtileri tek başına belirlenemez bir şeyi söylemeden önce 40 kez düşünün olur mu tavsiyemdir.
Mom_122 Deletedmom_58 burası özgürce insanların düsüncelerini söyleyebildikleri bir platform. Bu saldırganlığınızın sebebini anlayamadım. Yazdığımı iyi okursanız anlattiginiz belirtiler otizm belirtileri dedim kesin otizmlidir demedim ayrıca bu işin uzmanı olmadigimi da belirttim. Bu yazdigimin düsüncesizlikle ne alakası var? Gidin nefretinizi başka yerde kusun.
Hayris Ezoooo benim kızımda çok geç yürüdü ama emeklemediği için mi diye düşünmüştüm otizmle alakası oldugunu bilmiyordum
Ezoooo Hayris Tek bir belirtiye takılmayın, bir çok çocuk geç yürür , bir cok çocuk öfke krizi yaşar , bir çok çocuk dönen cisimleri sever bu böyle uzar gider , neredeyse tüm belirtilerin bir arada olması gerekiyor otizm teşhisi için…
Tugceonrdml_ Yk21 önemli olan şeylerden biri komut alıyor mu getir götür al ver gibi bunu doktora gidene kadar sürekli yapın sürekli adı ile seslendiniz mı ismini bilmiyor da olabilir bu otizim sadace ihtimal eeg isterler zaten orda çıkan sonuç önemlidir un koyun önüne bulgur böyle bakliyatlarin içine oyuncaklarını atın dokundurun oyun hamuru slime aklıma gelenler bunlar su oyunlari oynabilirsiniz ama kesinlikle TV telefon kapatın bu süreçte hiç olmasın hatta sizde görüp istiyorsa bile siz bile mecbur olmadıkça yanında kullanmayın
Yk21 Tugceonrdml_ getir götür henüz anlamiyor eline bişey verip bunu babaya veya mutfaga sofraya gorur deyince Elimdeki eşyayı alip tekrar elime veriyo yapmiyo. elinde bişey olunca kaç defa israrla söyleyince anca elime veriyor veya topu at diyince hafifte olsa atiyor genelde ıstedikleri şeyleri benim elimden tutup oraya beni götürüyor ve elimi oraya yönlendiriyor gel diyince gelir elini ver deyince arada onuda yapar yani bazen hiç yapmiyo bazende uyguluyor
misssangreall Yk21 Aynı durumu yaşayan bir anne olarak bir kaç önerim olacak. Otizm veya uyaran eksikliği veya gelişim geriliği vs hiç bir önem arz etmez şu süreçte iyi bir özel eğitim merkezi bulup hemen eğitime başlayın ve öğretmenin yönlendirdiği şekilde çocuk ile ilgilenin kendi halinde fazla kalmaması cok önemli cocuklarla bir araya getirin doğa park bahçe ne olursa sık sık dışarıya cıkın her çocuk oynar ve riskli bebek ve küçük çocuklar için etkinlikler kitaplarını alabişirsiniz içinde öneriler etkinlkler vs var. Bol bol etkileşim ne yaparsanız birlikte yapıp günlük hayata adapte etmek zorundasınız. İnanın inanın inanın. Hamile olmanız cok güzel bir durum o bebekte cok güzel etkileyecek insallah 🙏🏻
Yk21 misssangreall daha çok ona bir kardeş olsun diye ikinciyi istedim cunku gercekten bebekliği de zordu oğlumun kolikti cevre kalabaliktan maruzdu ama elimden geldigince kalabalığa soktum park haftanin 3 günü giderdik halende gidiyoruz ama çocuklara yanaşmıyor pek. yanaşsa da hafif dokunuyor ve gülümsüyor onlara
Yk21 A_12ynr ben hic bir kelime sözcük yok ağzında niyeti ile götürdüm ve bu gıbı hareketleride soyelince bana otizim belirtileri olabilir dedi doktorve ben pazartesiye ikitane randevu oluşturdum öğleden önce tekrar bir çocuk uzmanina öğleden sonrada piskyatriye oluşturdum tek doktorun düşüncesiyle kalmak istemedim pazertesi kesin bir sey soykenir inşallah yoktur ben günlerdir ağlıyorum içim yanıyor henuz konuşmaması bir anne veya baba demesini okadar çok bekliyorum ki cok acı bişey bu inşallah kardeşi sağlıkla dogar ve birbirine faydası olur
Mom_122 Buraya yorum yapan bazı insanlar neden direkt otizm dediniz diye bize sallıyorlar. Afedersiniz de burada hiç kimse psikiyatrist değil herkes kendi fikrini beyan ediyor zaten. Yok direkt otizm demeyin kadın zaten korkmuş yok niye moralini bozuyorsunuz. Arkadaşlar belirtiler otizme benziyor otizm olabilir diye yazıyoruz ki eğer öyleyse arkadaşımız çok geç olmadan bir uzmana götürsün ve gerekli tedavi, eğitim ne denirse işte başlansin diye çünkü erken eğitime başlamak gerçekten işe yarıyor. Kimse boş yere duyar kasmasın
Noriye Yk21 kardeşi onun gelişimine elbette katkı sağlayacaktır benim eltimin kızı otizm değildi ama çok az di bildiği şeyler be prematüreydi kardeşi doğdu bütün açıklar kapandı daha önce farkettinizmi yada zamanla yapar mi diye düşündünüz
Alpin_ Yk21 merhaba tv telefon cok mu izliyor eğer öyleyse kesjn siz dahi izlemeyin işinizi gücünüzü bırakıp bol bol dışarı götürün park bahçe ne varsa arkadaş edinin buyuk küçük farketmez bu söyledikleriniz biz de yaşadık 5 ay asla tv açmadık hep dışarıda vakit geçirdik okul bahçesine götürürdüm tenefuse denk getirip şuan 3 yaşına girecek ve asla susmuyor bin şükür korkmayın ama bu söylediklerimi derhal devreye sokun doktora da kesinlikle götürün imkanınız varsa özele yoksa bekleyin o evrede de çocuğunuza zaman ayırın siz dahi tv açıp izlemeyin kitaplar alın bol bol onları gösterin okuyun
Yk21 Alpin_ sizin çocuğunuza tanı konuldu mu yani yoksa aynı şeyleri sizinkidemi yapıyordu ve duzeldi mi inanın artık nasıl ifade edeceğimi şaşırdım kendimi
Noriye Yk21 müzik dinlemek iyi derler ama izleme oldumu bilmiyorum ama kesin teşhis koyulmadan üzülme sabır diliyorum annelik cok zor karnındaki bebisde saglikla gelsin
Yk21 Noriye iki yaşına kadar bilerek bekledim bende geç konuşmuşum annem söyledi genetik de olabailir diye bekledim ama bazi hal tavirlarinida sezince bana normal gelsede doktora söylemek istesim
ymn2019 Yk21 öncelikle doktora götürün elbet ama taniya takilmadan bir an once tv televizyon kesin ve 2 bucuk yasinda en azindan yarjm.gun kres yada oyun grubuna götürebilirsnz. Oyun terapisi konusma terapisi vs goturebilrisnz. Benm oğlumda ayni sekildeydi üzerine düşün ve evde de ilişkiye dayalı oyunlar oynayin yeni dogumla birlikte daha fazla kendi haline bırakrsanz geri dönüşü olmayan yollara girmesine izin vermyn evet cok zor ama cocugunuzn geleceği ve sağlığı söz konusu .
Ezoooo Deletedmom_62 Bebekken normal bir bebekti ,sakindi ,ama motor becerileri gecikmişti ,geç oturdu , geç emekledi ,geç yürüdü vs vs gibi…
Damla1 Otizm hakkında milyon tane şey okuyup milyon tane prof dinledim. 3 yaşından önce tanı konulmuyor diyor fakat tanıya bağlı kalmadan önlem almak önemli. Tv kesinlikle kesin duyu bütünleme oyun terapisi artık psikiyatrist ne öneriyorsa mutlaka dinleyin. Bütün bu derslerin inanılmaz etkisi oluyor. Konuşmamak problem olmaz sadece o varsa 5 yaşında konuşan çocuk da var yalnız ortak dikkat mesela bu en önemlisi bişeuleri işaret ederek işaret ettiği sırada size bakıyor mu bu tanıda inanılmaz önemli bi durum. Diğer bütün o dedikleriniz etrafında dönme vs tv nin etkisi bile olabilir ama otizm belirtisi de olabilir. Siz o mu değil mi diye düşünmektense işinizi şansa bırakmayın ve psikiyatrist ne derse hemen önlemini alın. 1 ay içerisinde bile etkisini göreceğinize eminim
Birbebekkkbircicek Damla1 19 aylık bebeğim konuşmuyor 3-4 kelime var ama işaret eder ortak dikkat var göz teması var yabancılama var işaret ettiğim yere bakar baba nerde dediğimde anne nerde dendiğinden bakar bir çöm eşyayı biliyor nerde dediğimde bakar getirir sizce bu belirti mi