Tatlican Pinar02 Siz 2 yasinda bebekle sıfırdan başladınızmı ki hayata .Bir anne için evladına hazırlayamadığı guzel bir gelecek ihtimalini düsünmek bile cok zor,birde degilki bunu yasamak tahmin bile edemeyiz
Deb290818 MiniPapatya öncelikle çok çok geçmiş olsun. Kötü niyetli insanlar var malesef. Ama iyi insanların sayısı da yadsınamayacak kadar fazla. İnsanlar belki şöyle düşünmüş olabilirler hani şu an hızlı bi şekilde geçici de olsa acil ihtiyaçlar giderilsin önce. Sonrasında iyileştirmeler yapılır elbet. Evet sizin düşündüğünüz de sizin tarafınızdan haksız bir yakarış değil ve şu dönemde fazlasıyla hassassınız tabiki ama belki bi de böyle bakmak lazım olaya.
MiniPapatya Deb290818 şöyle mesela ev 1+1 merkeze 1 saat uzak. Mahrum bölge . Eşyaları komşular bulup getirmiş. Herşey kırık dökük -2. Daire karanlık duvar çatlak ( böyle psikolojiyle çatlak duvarlı evde kafayı yer insan). Eşyalar yetersiz ısınma yok. UFO yetermis. Bebeğim var diyorum anlamıyorlar
Boncuk-anne MiniPapatya 99 depreminde evimiz yıkıldı başka şehre adeta kaçtık ailemizden ölen olmadı çok şükür. Ev bulmak için 1 aya yakın uğraşmıştı ailem birilerinin yanında durduk o süreçte. Günü geldi 1 lira bulamadı ailem. babam çok zor iş bulmuştu günlük işlere gidiyodu annem ip alıp bişiler örüp satmaya uğraşıyodu. O yüzden sizi çok iyi anlıyorum tarifsiz ve yaşamayanın anlayamıcağı şeyler. Çocuğunuz küçükse hatırlamıcaktır ama siz hiç bi zaman unutmıcaksınız 🥺 ama biraz zaman geçicek acınız biraz hafiflicek. Ailemin durumu düzeldiği gibi sizde düzelceksiniz biraz zaman ve sabır mecburen. Tüm kalbimle dualarımda olcaksınız
MiniPapatya Boncuk-anne Allah razı olsun tek zoruma giden şey biz muhtaç değiliz evet zordayiz ama mülteci değiliz. Bugün güya çok dindar bir adamla görüştük çok zenginmis bizimle ayetlerle konuşuyor bir görsen. Ben ankaradayim adam Kırıkkale de tamam dedik. Sonra rica ettik iki saatlik yol bebeğimiz var gelip boş dönmek istemiyoruz evin fotoğrafını atsanız bir baksak eksik varsa tamamlayıp geliriz hem bebek için uygun mu görmüş oluruz diye rica ettik. Bulduk ta bunuyormusuz. Bize ev mev vermezmis biz dua edeceğimize fotoğraf istemisiz. Merhamet umudu verip yarıyolda bırakan kimseye hakkımi helal etmiyorum.
MiniPapatya Nursenac çok geçmiş olsun insalah kimse yaşamaz da bilmezde bu afeti. Nefes alan ölüyüz şu an. Ne yaptığımızı ne düşündüğünü bilmiyoruz. En çok ta nasıl olacak ne olacak diye düşünmek, belirsizlik içinde yaşamak zor.
Deletedmom_64 Ruzgarsmom1 atlatır mi bilmiyorum benimde üçüzlerim var ve bizde Malatya dayız çocuklarım 2 buçuk yaşında her tıkırtı da anne deprem oluyor diyip gözüm içine bakıyorlar şimdi bizde evimizi bırakıp başka bir ile gideceğiz çocuklara bunu nasıl anlatalım
Deletedmom_64 Ruzgarsmom1 şimdi evimizi ailemizi bırakıp Mersin’e gidiyorum ama içim o kadar buruk nasıl olacak diye düşünmeden edemiyorum Malatya o kadar çok hasar aldı ki gördükçe kanım cekiliyor
Ruzgarsmom1 Deletedmom_64 bilmediğin bir şehirde sıfırdan başlamak elbette çok zor olmalı ama tüm zorluklara rağmen de hayat devam ediyor şükür edecegin ailen var böyle düşün herşey zamanla iyileşecek. Allah herkesin yardımcısı olsun dediğim gibi çok çok zorlu bir süreç
Hayriyeasel MiniPapatya Rabbım yar ve yardımcınız olsun inşallah çocuğunuzun o meleğin yüzüne bakar Rabbım bir düzen kurar inşallah size bir şeye ihtiyacınız olursa ama elimden inanın yabancı demeden ulaşın
Deletedmom_64 Ruzgarsmom1 evet şükürler olsun ailemiz hayatta Malatya’da çıktik Adıyaman kahramanmaras İskenderun Osmaniye hatay ve adana çok daha beter olmuş yollar o kadar kötu ki yarıklar oluşmuş resmen
AylinFaig Allah kolaylik versin ,doğru söylüyorsunuz,İnsam yaşarken bile Yani insan gibi yaşamak istiyor,sicak evinde oturmuş millet klavye den yazmak çok basit!Kaldiki mobilyalarn kredileri iptal olmazmi ki?yani sonuçta siz lik birşey yok doğal afet
Yigitefeannesi MiniPapatya merhaba çok çok geçmiş olsun öncelikle rabbim tekrar kimseyi böyle birşey ile sınamasın 🌺 Eğer gelmeyi düşünürseniz Kırşehir de pek çok aileye sıfır ev düzdük 🙏🏻 Eşiniz ne iş yapıyor bilmiyorum ama petlas, çemaş, şeker gibi fabrikalarda iş ve maaş imkanı çok iyi küçük şehir olduğu için yaşam pahalı da değil 🙏🏻
MiniPapatya Yigitefeannesi ne yapacağımı bilmiyorum. Bugün de birileri tarafından yarıyolda bırakıldık çok zor ya
Dyldrm MiniPapatya o kadar iyi anlıyorum ki.. Biz Mersin deyiz 3 gece sokakta kaldık 1 aylık bebeğim ve 2 yaşındaki oğlumla neler çektik sokakta anlatamam. En son hasta oldular hala hastalar soğuktan oldu. Hastanelerde acil dışında kimseye bakılmıyor poliklinik kapatıldı. Düzen müzen kalmadı kendi evimizde bile. Her an deprem olacak hissi inanılmaz kötüyken sizin yaşadığınız problemleri böylelikle daha iyi anlıyorum. Bu bir süreç VE Allahın izniyle toparlayacaksınız umudunuzu kaybetmeyin var olanı kullanıp güzelleştirmeye çalışın çünkü çok fazla sayıda insan mağdur oldu şu an olay daha çok taze. Bir süre sonra düzelecek herşey siz bu süreçte sakin kalmaya kendinizi üzmemeye çalışın ne kadar zor olsa da bir şekilde tutunmaya bakın Allah yardımcınız olsun geçecek ama görün bakın yıllar sonra bugünleri acı bir hatıra olarak düşünecek sonra yeni kurduğunuz hayatınıza kaldığınız yerden devam edeceksiniz. Umut hep var umutsuz olmayın lütfen aileninize sıkı sıkı tutunun ve yaşıyorsunuz çok şükür. Geri kalanı hallolur bir şekilde merak etmeyin çıkmadık candan ümit kesilmez. Bu deprem bizlere malın mülkün herşeyin yalnızca tek sahibinin Allah olduğunu bir kere daha hatırlattı. Alıştığımız düzenden kopmak çok zor biliyorum ama dedim ya bu bir süreç biz şükredip olanı güzelleştirmeye çalışacağız psikolojimizi sağlam tutmaya çalışıp Allahın bir kapıyı kapatıp diğerini açtığını bilerek yaşama tutunmaya çalışacağız. Elimizden şu anlık başka ne gelir ki. Olana isyan etmeyip şükredeceğiz şu an için. Olay çok taze daha
Deletedmom_64 Dyldrm TV görünenler sadece en guzel yani vitrin güzel gösteriliyor bugün gördüklerimden sonra toparlanmak çok zor olacak
Yigitefeannesi MiniPapatya tanıdıklarınız mı vardı Ankara’ya neden gittiniz bakabilirsiniz ihbar et Kırşehir, kırşehir, showlinekırsehir gibi İnstagram sayfalarından görürsünüz hep yaptığımız evleri içi 0 gibi döşeniyor iş olarak da dediğim gibi fabrikalara başvurabilirsiniz 💐
Baharyagmurux MiniPapatya bende hatayli depremzedeyim evimi esyalarimi biraktim ailemin evindeyim esyalarimin 1 bucuk sene borcunu odeyecegim hatta depremin ertesi gunu ben elimde telefonla borcunu ödedim evet yepyeni esyalarim salonum yepyeni toplasaniz 10 kez bile oturmadim koltuklara kirlenmesin diye acmiyordum bile o odayi ama şükür ediyorum şuan oglum yanimda evet canim sıkılıyor esyalarim evim yuvam gitti her gün her saat şükür ediyorum oğlum yanımda o ağır hasarli evden oğlumunda eşiminde benimde canimiz sağ çıkabildik insanlar yaşama hakkinizi elinizden aliyor gibi düşünmeyin boş ev tutun 1 yorganiniz olsun caniniz sağ evladiniz yaninizda olsun inanin olaacak belki daha guzellerini alacaksiniz evinize. Esya geri geliyor ama giden can gelmiyor 😔
Vvv Baharyagmurux çok güzel yazmışsınız özellikle kirlenmesin diye açmıyorum bile demenizin aslinda belki kendimize şu lafı söylersek biraz daha içimiz rahat olur o koltuğu almak için parayı veren kim belki patronunuz belki eşinizin patronu yada alın teri kazandığınız para peki o parayı size veren kim müşteri veya başka şekil peki o rızkı evinize sokan her şeye vesile olan kim yüce Rabbım yani aslında o koltuğu size veren Rabbım di şimdi alan da o canımızı bize veren de Rabbım alan da aslında bizim pek de söz hakkına sahip değiliz bize veren de o alan da kendi çocuklarımız bile bir emanet veren de Rabbım alan da Rabbım sadece insanoğlu için acı bir sınav geriye kalan