Baturun-annesi
Herkese merhaba hem 2 ay 4 günlük bir bebek annesi hemde bir doktor olarak size cevap vermek istedim, belki size ve gören diğer kişilere yardımcı olabilir. Öncelikle benim bebeğimde 15. Gününden itibaren maalesef kolik bebeklerden oldu, belli saatlerde gelen ağlama krizleri ki özellikle akşamları oluyor, gaz çıkartma problemi, beslenme sonrası kusmalar, kıvrandırıcı hareketler gibi şekil gösterdi tabi ilave ve farklı şeyler de olabilir.
Öncelikle kolik etiyolojisi henüz net açıklanamayan bir durum maalesef. Ama bunu tetikleyebilen bazı etkenler olabiliyor. Özellikle de size vereceğim tavsiye bebeğin herhangi besin maddesine hassasiyet veya allerjisi olabilir. Bu genelde günümüz bebeklerinde süt ürünleri ve yumurta başta oluyor, mukuslu veya kankı kaka veya ciltte dermatitler görmekte buna eşlik edebiliyor.
Biz bebeğimiz için anne sütü ile beslenmesi sebebiyle ilk 15 gün süt ve süt ürünleri diyetine girdik şikayetlerinde hafif rahatlama oldu ama tam sonuç alamadık, sonrasında diyete yumurtayı da ekledik ve şuan çok şükür ki daha da rahatladık. Meğer bebeğin gerçek hali buymuş.
Damla olarakta ilk başta biogaia kullandık fakat diyet yapmadığımız içinde olabilir, şuan maflor ve Nurse harveys düzenli kullanıyoruz. Beslenme sonraları gaz çıkarmaya özen gösteriyoruz, halen reflü yatağı kullanıyoruz. Ve gün içinde çok yüklenmeden karın masajı yapıyoruz.
Naçizane önerilerim bunlar ama diyet konusunda mutlaka doktorunuzdan bilgi ve fikir almanızı öneririm. Kendimde test eden biri olarak net faydasını gördüm.
Sağlıklı bebekler mutlu anneler olsun inşallah ❤️