O1gencanne Öncelikle daha realist bakın duruma. Duygusallıktan biraz uzaklaşın. Bu bi hastalık değil. İleride zorluk çekmesin diye erken hallediyorsunuz, onun iyiliğini düşünüyorsunuz. Bu yüzden. Lütfen realist olun, her şey daha güzel olacak bana inanın. Hem ameliyathane hemşiresi olarak hem de bebeğini sünnet ettirmiş, ettirirken de hem bebeğinin ellerini tutmuş, hem de sünneti izlemiş biri olarak söylüyorum bunları. Siz izlemek zorunda değilsiniz elbette. Öncelikle devlet özel diye bakmayın. Önemli olan cerrah seçimi. Araştırın. Yaşadığınız yerde hakkında iyi şeyler duyduğunuz bi çocuk cerrahı bulun. Bu işi uzun süredir yapıyor olsun. Bu güven size yeter. Sonra. Bebeğimin yanında olmak istiyorum derseniz. Klinik tavsiye ederim. İşlem sırasında tabi ki ağlayacak. Ama inanın acıdan değil. Elleri kolları tutulduğu için ağlıyorlar. Ve işlem bitip kucağınıza alır almaz sakinleşiyorlar. Biberon kullanıyor musunuz bilmiyorum. Bize doktorumuzun tavsiyesiydi. Zaten mama alan bir bebekti. İşlem öncesinden aç bırakmamızı ve mamayl gelmemizi söyledi. İşleme başlarken mamayı verdik uzun bi süre idare etti artık sonlara doğru ağlamaya başladı. Tavsiye ederim. Klinikte olursanız doktorunuza söylersiniz. Kabul edecektir. Zaten işlem bitince ağrı kesici bi fitil koyuyor. Gerekirse sonra da kullanın diyor ama tavsiye etmem. Gerek de yok zaten. Parasetamol hepsi. 4 saat arayla Calpol yeterli. Biz işlemden çıktık. Eve kadar uyudu bebeğim. 4 buçuk aylık falandı. Eminim sizinki daha rahat geçer. Biz ilk geceyi bile o kadar rahat atlattık ki anlatamam. Ertesi iki kere falan Calpol verdim. Sonra vermedim bile neredeyse. Bir haftada tamamen toparlar. Doktorunuz yöntemi tarzı nedir bilmem ama benim doktorum sargı kullanmayanlardan. Ben de öyle istiyordum zaten. Bana pipinin sarılması saçma geliyor. Yapışıyor, açarken tekrar kanıyor falan. Sünnet bitti, yara yerine bolca krem sürdü, karton bardak koydu kapattı. Üç gün kullandım karton bardağı. Sonra bıraktım. Krem bir hafta. Banyo konusunda da doktorlar değişkenlik gösterebiliyor. Arayı uzatmayın derim. Beni doktorun bir gün sonra yıkayabileceğimi ve sonrasında her gün yıkamamı, suya ne kadar temas ederse o kadar güzel iyileşeceğim söyledi. Doktorum alanında çok iyidir bu arada. Neyse bizimki ertesi gün cıvık kaka yapıp pipi komple kaka olunca. Hemen ertesi gün yıkamak zorunda kaldık. Doktoruna anlattım tabi. Yıkayın hemen hiç bi şey olmaz dedi. Olmadı da. Suyun altında elimle pipiyi yavaşça temizledim. Merak etmeyin. Güzel dikilmiş bi dikiş o kadar kolay zarar görmez. Antibiyotikli krem olduğu için de zaten mikrop dalan kapmadı. Sonra her gün yıkadım yine. Bir haftaya iyiydik. Benim beneğim artık dönmeye başlamıştı. Buna rağmen çok rahat atlattık. Siz daha da rahat atlatırsınız. Ama önce sizin sakin ve soğuk kanlı olmanız gerekir. Emin olun bebek sizdeki endişeyi hisseder. Bu aşı konusunda da böyle. Onda bile endişe duyarsanız. O bebek cıyak cıyak ağlar emin olun. Can acısından değil. Uzun anlattım. Tedirginliğinizi anlıyorum. Ama gözünüzde büyütmeyin. Bilgi sahibi olmak insanı rahatlatır. 😌