Seren45 her zaman doğumsal değil beyin işlevleriyle alakalı çok fazla ekrana bakmak işlev yitirilmesine sebep oluyor o yüzden telefon televizyona bakan çocuklar otizm adayı olarak görülüyor. Yani doğuştan da olabilir tabi ama eğer bu tür şeyleri çok izliyorsa o da etkiliyor aslında bizleri bile etkiliyor yapılan araştırmalarda yetişkinlerde de çok ekrana bakma bilişsel becerileri gerilettiği kanıtlanmış. Şunu da söylemek istiyorum bişeye bağlamak bana mantıksız geliyor yani belki de otizmli olduğu için ekrana düşüyor çocuk bilmiyoruz ama riske atmamak lazım insan sonrasında vicdan yapıyor allah korusun. Aynı şekilde mesela çocuk bir yaşında düştü sonrasında otizm belirtisi ortaya çıktı düştüğü için otizm oldu demek saçma olur, aşı falan da bunun gibi geliyor bana 🙈 sadece konuşmayı baz almayın yoktur bişeyi inşallah ama izletmemeye çalışın otizm olmasa bile gerçekten çocuğun zekasını kötü etkiliyor