Damladogann06 bir bakışta otizm demeleri için çoook haklı nedenleri olmalı doktorların diye düşünüyorum. Kaldı ki siz konuşmaması için gitmişsiniz. Eğitim almamış otizmli bir birey kendini çok net şekilde belli eder. Size tavsiyem bir başka doktorun da görüşünü almanız olur. Ben otizm şüphesi olan bir anne olarak 2 yaşındayken götürmüştüm. Gözlemledi ve kreş ile beraber özel eğitim önerdi. ( isme bakma nadir, karşındaki kişiyi görmez, donuk, 0 kelime durumdaydı ilk gittiğimizde) bir ay kadar sonra tekrar gittiğimizde uyaran eksikliği GİBİ geldi dedi dr düzelme görüyorum dedi. Ben hala otizm olduğundan emin bir şekilde içim rahat etmedi ve bir başka doktora götürdüm tabi 2. Ye gidene kadar evde çok çalıştık ekranı kestik sosyalleştik. Gelişim testleri dil terapisti ve üç psikiyatri doktorunun verdiği karar gelişiminde bir sıkıntı olmadığı dil konusunda yaşıtlarından bir yaş geride olduğu ve sadece dil terapisti ile devam edileceği söylendi. Benim aklımdan otizm silindi. Okulda ne yaptığını anlatan, ne yemek istediğini kendi belirleyen, hangi kıyafetini giyeceğini seçen bir çocuk vardı karşımda (4 yaşında) doktorların yönlendirmesi ve evde kendi gayretlerimizle gözle görülen muazzam bir değişim vardı. Demem o ki içinize sinmeyen bir durum karşısında mutlaka başka görüşler alınmalı. Size otizm denmiş ama memnun değilsiniz. Bana da otizm değil dediği için memnun olmadım halbuki bu benim kulağıma hoş gelip, içimi rahatlatsaydım şuan çocuğum bu durumda olmayacaktı. Bizler anneniz çocuğumuzu en iyi bilen insanlarız. Başka bir çocuk görene kadar aradaki farkı da anlayamayabiliriz. Çoğumuzun ilk çocuğu belki de. O yüzden lütfen başka bir doktora gidin. Eğer o da aynı kanaatteyse ve durumunuz özel eğitime müsait değilse rapor almaktan başka çaresi yok. Daha çok küçük eğitimle ilerleyen zamanlarda diğer çocuklarla arada fark o kadar azalacak ki. Ama eğitimsiz bırakın asker polisi, sizi anlamayacak hayata ayak uyduramayacak bir birey de olabilir.