Öncelikle oğlunda otizm şüphesi olan bir anne olduğumu belirtmek isterim.Ayrıca sınıf öğretmeniyim ve pek çok otizmli öğrencim oldu.Otizm her çocukta aynı belirti vermez.Otizm çok karmaşık bir durumdur.Temelinde sosyalleşememe sorunudur.Sizinle ya da en yakınlarında olan kişilerle iletişimi iyi olabilir.Aileleri yanıltan bu zaten. Yabancılara karşı nasıl? Bir sohbet başlatıp devam ettirebilir mi? Otizmli çocuklarda duygu aktarımı kısıtlıdır.Karşısında biri ağlasa algılayamaz.Yüzde 30 unda zihinsel gerilik görülür. Otizmli çocuk çevresinde olup biteni algılayamaz. Bul tak yapar,resim yapar,okumayı öğrenir tek yapabileceği her şeyi yapabilir.Onların sorunu Sosyalleşmedir.Ayrıca tv otizm yapmaz,eğer çocuk otizmliyse insanlarla ilgilenmeyip tv izlemeyi tercih eder. Otizm doğuştan gelir dikkatli aileler 6. aydan itibaren farkedebilir.Özellikle yürümeye başlatıp sosyallik artıktan sonra maalesef belirtiler belirginleşiyor. Kimseye alırış etmeyin bir kaç uzman görüşü mutlaka alın.Beyin kendini 3-4 yaşına kadar yeniliyor ,geliştiriyor.Sonrasında pek mümkün olmuyor.O yüzden otizmde en önemli şey erken müdahale.İlk 6 yıl çok çok önemli.Allah yardımcımız olsun.İnşallah evlatlarımızdaki otizm değildir