Emine003 findikkurdum56 Aynen aynen canım kafa büyümesi çok önemli inşallah sağlıkla büyümeye devam eder miniklerimizin 🥰
Rabisdman1905 findikkurdum56 bizim doktorumuzda her ay gittiğimizde bıngıldak dar kafa küçük nöroloji diyip duruyor ama bır türlü göndermıyorda nörolojiye her ay aynı stressi çekıyoruz zaten kızımın kendısıde küçük minyon 3 bucuk aylık 5350 kılosu boyu uzun ama 62.5 cm boyuna göre kafa küçük kalıyor dıyor doktor
findikkurdum56 Rabisdman1905 bizimde bıngıldak hep dardı ama kapanmadı 1 cm açık şuan ve atıyor (yani gayet açık kaldı demek istiyorum) 13 aylık. Bıngıldağın dar olmasından korkmayın. Bizede sürekli dediler artık biz de gittik. Zaten bi tedavisi yok tanı amaçlı. Kızınızını baş çevresi kaç doğdu şuan kaç acaba
Burcx findikkurdum56 1. Ay kontrolünde kaç cm di acaba hatırlıyor musunuz ya da izlem kitapçığınızda yazıyor mu baksanız bi
findikkurdum56 Rabisdman1905 gayet iyi büyümüş. Sağlıkla büyüsün inşallah 🙏🏻 ben de o zamanlar kendime hayatı zindan etmiştim bıngıldak kapanırsa. 12 aya kadar büyümezse. Şöyle olursa böyle olursa. Her şey olacağına vardı. 13 aylık bıngıldak açık hala. Kafasıda 4 persentil. Büyüyüp gidiyor. Acaba oturacak mı acaba yürücek mi. Bir sorunu var mı diye diye çldüm bittim. Erken oturdu. Erken yürüdü ama hala tatmin olmadım doktor doktor gezdim. Motor gelişim okey ama mental olarak da iyi midir dedüm 10 aylıkken git kitabını getir desem getirirdi yürüyordu. Aslında normal bi bebek ama. Biz çok takıntılıyız. Birkaç doktor bazen sağlıklı her şey yolunda olabilir normal hayatına devam edebilir. Şuan bile her gelişim basamağını takio ediyorum
Rabisdman1905 findikkurdum56 annelik işte kolay değil bende her sabah bakıyorum kapanmış mı dıye ama maşallah sizin bebişinde kapanmamış aksine gelişimi önden gitmiş Allah göstermesin iyi düşünelim iyi olsun🙏🏻🥰
findikkurdum56 Rabisdman1905 evet çok şükür bir sıkıntı yaşamadık hiç. Hem olumlu ilerdi. Doktorda zaten bakınca her şey normal. Motor gelişim önde. Sadece kafası küçük diyor. Amin inşallah her şey güzel olur hepimiz için❤️❤️❤️
findikkurdum56 Rabisdman1905 bir de her bebeğin gelişimi kendine özel aslında. Yani 18 aya kadar yürümeye vakit var. Her bebek kendine özel. Sadece kafası küçük diye çok korkardık yürümese işte oturmasa vs. Ama gayet normal ilerledi . Eşim çok erken yürümüş ben de çok erken yürümüşüm. 8-9 aylıkken. Bu yüzden genetik gerçektem bazı şeyler. Allah beterinden korusun. Hayatlarına güzel sağlıklı devam etsinler. Anne baba olarak tek istediğimiz🙏🏻🧡 sizin içinde her şeu çok güzel ilerlesin inşallah. Ama her şeyin erken olması ya da geç olmadı sorun değil. Kafası normal olup 15 aylık yürüyen var . Yani gelişim bambaşka bir şey. İçinizi ferah tutun inşallah zamana bırakın🙏🏻
Yasemenyuce Erkek, valla hiç hatırlayamıyorum kaçtı diye bize şuna bir sorun yok ama sağlık ocağında da ölçsünler takip edilsin dedi miray31
Emine003 miray31 Elhamdülillah Rabbime canım şimdilik herşeyi güzel ilerliyo 10 ay 4 günlük olduk baba anne mama ham suya bühh kizacaği zaman ahh diyo alkış çak yapiyo bazen gel gel işaretini yapıyo öpücük atiyo ☺️ şuan baş çevresi 43 cm hadi dütdütleri oynayalım deyince arabasını getiriyo arabaları sürüyo ilk adım arabasıyla yürüyo böyle canım Elhamdülillah gelişimi güzel gidiyo baş çevresi de yavaşta olsa büyüyo inşallah böyle devam eder senin bebiş nasıl canım kaç aylık oldu neler yapıyo🤗
Rabisdman1905 miray31 ben henüz gidemedim 1 mayısta gideceğim kontrole farklı bir durum olursa nörolojiye gideceğiz suan iyi ama kızım çok şükür
findikkurdum56 miray31 merhaba 14 aylık olacak 45 cm kafası. Büyüyor 3-4 persentilde. Her şeyi normal ilerliyor. Elma, araba, baba, dede, bitti su, anne… 10 a yakın kelimesi var. Herhangi bir sorun yok. İşaret prmağını kullanıyor. Bu şekilde
miray31 Emine003 çok sevindim canım hep böyle iyi olsunlar inşallah 🙏🏻 benim bebeğim de 6 gün sonra 6 aylık olacak o zaman kontrole gidicez umarım her şey yolundadır 🥰 biz de dönmeye başladık hareketlendi baya bu ay 😊 kafa çevresini ben evde ölçmeye çalışıyorum ama izin vermiyo ya istemiyo hiç 😅
Emine003 miray31 İnşallah kuzum inşallah 🤗 Maşallah senin bebişte büyümüş inşallah çok güzel çıkar kafa ölçümü 🥰🌺 ohh maşallah dönmelerde başlamış 😍😍bende oğlumun ölçmeye çalışıyorum zar zor canim eline oyuncak veriyorum o ona bakarken felan ölçmeye çalışıyorum 😅
miray31 Emine003 ben de uyurken ölçüyorum bazen 😅 çok teşekkürler canım güzel dileklerin için bilmukabele 🌺 🥰
findikkurdum56 Burcx bizim doğum kağıdında 33 yazıyor. 5 gün sonra 32,5 demişti çocuk doktoru. 1 ay kontrolümde 35,5 olması gerekiyor
findikkurdum56 Burcx sizin kaç doğdı bıngıldak açık mı? Bizim 2 haftaya 14 aylık olacak 45 şimdi baktım 8 persentil diyor. Ama genelde böyle gidiyor . Bıngıldak kapanmadı henüz
Rabisdman1905 Emine003 merhaba tekrar kızım 6 aylık oldu baş çevresi 40,6 ölçüldü bıngıldağı kapanmış dedi doktor ve nörolojiye gıtmemizi önerdi sizde gitmiştiniz sanırım kızımın boyu 69 cm olduğu için boyuna göre kafası küçük kalıyor dedi zayıfta zaten ayına göre ne yapmalıyız cok endişeleniyorum