findiklibadem Sizi yanlış yönlendirmek istemem, çünkü tabii ki altta yatan farklı durumlar olabilir ama oğlumun ve bizim yaşadıklarımızı düşününce, keşke bizden de hiç kan alınmamış olsaydı diyorum. O günleri hatırladıkça çok üzülüyorum.
Öncelikle oğlumun tamamen anne sütüyle büyüdüğünü belirteyim. Sütüm gayet çoktu ve oğlumun gelişimi gayet iyiydi. 🧿 30 günlükken uzamış sarılık yüzünden kan aldılar oğlumdan. Alt, ast, ggt yani karaciğer değerleri hatırı sayılır oranda yüksek çıktı. 150-200′lerdeydiler. Bunun üzerine başka kanlar alındı. Ultrason da çekildi. Her şey normal görünüyordu. Takip edilsin, dendi. Her ay 3-4 tüp kan alındı çocuğumdan. Sebebi bulunamadı. Yükseklik azalsa da devam ediyordu. Gitmediğimiz doktor kalmadı. Her biri ayrı şeyler söyledi. Ağzıma almak istemiyorum ama kötü hastalıklar falan akla geldi. Bununla ilgili de testler yapıldı ve onlarla ilgili sonuçlarda da az bir yükselme vardı. Bu süreçte plt yani pıhtılaşma değerleri de yükselmeye başladı. 900′leri buldu. Her ay tüp tüp kan alına alına çocuğumun demir değerleri çok düştü. Bu kez demir ilaçlarına başlaması gerekti. Son karaciğer ultrasonunda karaciğerinde bir kitle görüldü. Hemanjiom olabilir, dendi. 8 aylık olduğunda -Allah bin kere razı olsun - komşumuz Doçent bir çocuk gastroentoroloji doktoru önerdi. Gittik. Kapıdan girer girmez adam bu çocuğu niye getirdiniz, dedi. Dedik, böyle böyle… Bu çocuk turp gibi görmüyor musunuz, dedi. Kilosu, boyu yerinde, keyfi yerinde… “Siz daha önce gittiklerinizin doktor olduğuna emin misiniz?” dedi. Karışmayın bu çocuğa, kendi haline bırakın. 1 yaşına kadar kan falan vermeyin. Dedim bari ultrasona baksaydınız. Yok, dedi. 1 yaşını bekleyin. Bir yaşına kadar çocuğumuzu bir daha hastaneye götürmedik ama nasıl içim içimi yiyor, ne durumda diye. 1 yaşında bir gittik, karaciğerdeki kitle gerçekten hemanjiom ve büyümemiş. Yani iyi huylu bir şey. Alt, ast , ggt değerleri ve plt değeri tamamen düzelmiş. Plt kansızlıktan o kadar yükselmiş mesela. Çocuğumun tüm değerleri normaldi. Meğer 1 yaşına kadar bebeklerde birçok değer saçmasapan olabiliyormuş ve özellikle alt ast yüksek çıkabiliyormuş. Bu yaşadığımız stresten sonra artık, 37 tüp kan alınırken yaka paça tutula tutula elini kolunu tutturmayan, tırnağını bile kestirmeyen, doktor görünce kıyametleri koparan bir çocuğumuz var. 3 yaşında çok şükür.🙏🏻🧿
Bir doktorun, bebekleri “Az elleyin, çok gözleyin.” lafı da kulağıma küpe oldu. Çocuk huzurluysa, kilo alımı iyiyse, iştahı yerindeyse, bir bakışla da teşhis koyabiliyor aklıselim doktorlar.
Size bunları çocuğunuzdan kan aldırmayın, diye yazmadım. Yanlış anlaşılmasın. Uzamış satılıkta alt ast yüksek çıkabiliyor. İhtimaller aklınızda olsun, diye yazdım.
Bizim sarılığımız tam 4 ay sürmüştü bu arada.
Sağlıkla büyütün bebeğinizi.🍀