HatMus anne bebek bağı koşulsuz sevgiyle doğru orantılı olarak gerçekleşir. Topluma ya da eşinize bir bakın, herkesten kayınvalidenizin akranı olan X kuşağının koşullu sevgi göstermesi yüzünden ufak büyük psikolojik problemlerin fışkırdığını göreceksiniz. Bakmayın şimdi bebek hali oyuncak gibi evlatlarımızın. Azıcık akılları ermeye başlayınca içlerindeki “şunu yapmazsan seni sevmem, bırakır giderim..” tarzı travmatik canavarlar fışkırıveriyor. Kendi annemin yeğenlerime olan tavrından yola çıkarak söylüyorum bunu. Ama sizin koşulsuz sevdiğinize eminim, o yüzden hiç endişelenmeyin bağ konusunda.
Kayınvlidenize de gelecek olursak tam “çalınan anne sendromu” diye bas bas bağırıyor. Gerçekten torununu seven insan, kendi yaşayamadığı anneliği ruhunda iz bırakmak pahasına bencilce torunu üstünde tatmin etmeye çalışmaz. Bu konuda sınırınızı net çizin derim sevgili anne. Çünkü kişilik eğitimi başladığı zaman çocuğa kurallar koymak isteyeceksiniz mesela, oradan başını uzatıp kuralları yıkan mükemmel büyükanne rolü oynayacak. Daha da fazla sinir bozucu hal alacak. İnanın bunların emzirmeye ilgisi yok. İnsanoğlu pragmatisttir, nereden fayda kolaylık var oraya yönelir. Büyükanneler de bundan nemalanıyor, işte bunun adı bencillik. Tavrınızı net koyun derim, öyle laf sokmaya falan olmaz böyle sorunların çözümü.
Edit: ay tek gözüm açık süt sağarken yazdım da biraz imla hatalarım olmuş, kusura bakmayın. 🤦😁 Gece uyumadı da benim toroman… 🙇