NilZeyno
Merhabalar, benim bebeğimde de var bu lekelerden. 5 aylık ve 2 tane lekesi var.
Nörofibromatozis adında genetik bir hastalık sebep oluyor bu lekelere.
Cafe au lait lekeleri deniyor bunlara.. Bir de bunların bi üst seyri olan nörofibromlar çıkıyor vücutta, et beni görünümünde kabarcıklar.
Ben nörofibromatozis hastasıyım ve yüksek ihtimalle kızımada geçti :( Çok üzgünüm, inşallah seyri kötü olmasın diye hergün dua ediyorum. Ben hastalığımı biliyordum, vücudumda çıkan lekeleri, et benlerini hep merak ettim, araştırmalarım neticesinde nörofibromatozis olabileceğimden şüphelendim ve genetik doktoruna gittim, gerekli testler yapıldı(kanda genetik tarama, 3 basamaklı bir test) ve nörofibromatozis olduğum kanıtlandı.
Yaşım 36, bu yaşıma kadar şükürler olsun hiçbir sorun yaşamadım, ne fiziksel anlamda ne de mental anlamda.. Ablam da aynı hastalığa sahip o da sorun yaşamadı, babamda da vardı o da sorun yaşamadı..Çok hafif seyirli de olabiliyor, ciddi sorunlar da yaşanabiliyor.
Genetik geçişli bir hastalık olduğu için çocuk yapmama kararı almıştık ama birgün hamile olduğumu öğrendim, bebeğim ne olursa olsun bizimle olmayı seçmişti..
Hamileliğim boyunca çok dua ettim bebeğimde olmasın diye ama 2 tane Cafe au lait lekesi olması benden kızıma geçtiğini gösteriyor. Ve şimdi yine dua ediyorum sayısı 5′i geçmesin diye..
Konuyla ilgili tez yazabilirim artık, o derece bilgi sahibiyim:) Birşeyler sormak isterseniz yardımcı olabilirim..