Nil2736 ağırlık konulabiliyor ilk saatler, kanama kontrolü sonrası gerek görmeye de biliyorlar. Bu saydiklarin hiç yapılmaya da biliniyor. Senin önceki postunuda hatırlıyorum sizce Spinal mi vs diye sordugun bence sen ilk doğumun nedeniyle biraz tedirginsin ne kadar çok ayrıntı bilirsem okadar kontrolüm altında olur gibi bir hissin var. Ama için rahat olsun sen nekadar uyumlu olursan emin ol sezaryende süreç o kadar güzel ilerliyor. Stresten uzak olman önemli. Benim dogum sürecim çok çok güzel geçmişti mesela Spinal anestezi idi. Ne kadar çabuk ayaklanirsan o kadar hızlı toparlıyorsun aklında bulunsun. İlk kalktığında karşıya bakarak kalk o ilk kalkista oluyor denilen baş dönmesini daha hafif hissedersin, bitter çikolata götür yanında baş ağrısını hafifletiyor deniyor benim hiç baş ağrım olmadı. Kaldirmayı teklif etmeselerde sen fırsat buldukça kalk yürü bol bol iyi geliyor. Depend büyük rahatlik lastikli kısmı geniş olduğu için karnını da sikmadan sarıyor daha rahat hareket ediyorsun. Bunlar ilk aklıma gelen şeyler. Ama dediğim gibi en önemlisi stresten uzak kalmaya çalışıp, uyumlu olman. Kötü hikayeleri çıkart aklından. Her doğum kişiye özel unutma. Pozitif doğum hikayelerine odaklan, nasıl görmek istersen öyle ilerliyor çünkü süreç. Herkes aynı olumsuzlukları yasayacak diye birşey yok. Umarım çok çok güzel ilerler ikinci dogum hikayen ve ilkini de unuturur, kolaylıklar diliyorum :)