lilbabymom merhabalar güzel anne, bir yazı okumuştum o aklıma geldi. Bebeğinizi uyutma yöntemini seçerken geleceğe yatırım yapın. Geleceği düşünün bu bebek hep aynı kilo kalmayacak diye..
Neyse konumuza dönelim , bebeğinizi en iyi siz tanırsınız tabi ki ama bence bebekler belirli bir düzeni seviyor. Ona bir düzen oluşturun.. mesela her gün aynı saatlerde uykuya geçirmeye gayret edin. Ve bence kucakta uyutmayı bırakın.. mesela yanına uzanıp ona dokunabilirsiniz, saçlarını okşayabilirsiniz, öpebilirsiniz. Bu sayede siz de uzanarak dinlenmiş olursunuz hem.. desteksiz uyuması şuan imkansız. Yani çok küçük daha emzik vs kullanıyorum ben. En azından emerek güvende hissediyor.. mesela gündüzleri bebeğinizi uyumak istemese bile sık sık dinlendirmeye çalışın.. en azından gündüz kısa kısa 20 dakika bile yeterli dinlensin. Yorgunluktan dalamıyor bebekler gece uykusuna çünkü. Ayrıyeten bir yazı okudum ve çok doğru çıktı. İlk 2 gündüz uykusunu mutlaka uyutun uykusu geldiği an bu sinyalleri verdiği an uyutmaya gayret edin. İlk 2 uykuda dinleniyormuş bebek.. Ve gündüz ışıklı ve sesli ortamda uyusun aşırı gürültülü değil tabiki ama yine de ses olsun.. gece de karanlık ortamda uyusun. Unutmayın karanlıkta bebekler büyüme hormonu salgılarlar.. bazı günler uyku öncesi duş alıp ardından çeşitli masaj, besleme gibi rutinlerini yapıp beşiğine bırakıp odasını karartın.. İlk 1 hafta belki zorlanır ama sonra uyuma sinyallerini oda alacak ve dalacaktır..