Ben kendimizden ve büyüklerimden gördüğüm şekilde biliyorum. Kız çocuğuna bir erkek çocuğuna iki tane akika kurbanı kesilir bizde. Akika tamamen şükür amaçlıdır herhangi bir adak yoktur ve kurban etini kendin de yiyebiliyorsun. Bizde çocuk ergenliğe girmeden önce kesilir.
Kendi oğluma doğduğu zaman ilk hafta bir tane akika kestirdik, sonraki hafta yoğun bakıma alındı rahatsızlandı o zaman da sağlıkla evine dönmesi için adak adadık bir tane de adak kestik. Adak tamamen ihtiyaç sahiplerine dağıtıldı. Bir tane daha akikamız kaldı allah nasip ederse onu da elimiz bollaşınca kestireceğiz inşallah