serenittyyy 2 ay önce annemde oldu. Önce zona sonra kurdeşen. Sebebini bulamadılar, covid tetiklemiş olabilir dediler ama testleri de hep negatif çıktı. En son strese bağladılar. Ama annemin yüzü gözü dudakları hep şişti, hani merdiven altı dolgu botox yaptırıp şişen insanlar var ya öyle oldu. 1 hafta hastanede yattı, ne var ne yok herşeye baktılar hiç birşey çıkmadı. Stres dediler. Kuzenim dermatolog, bu hastalık 3 ayda iyileşen de var, 1 senede iyileşen de 5 senede iyileşen de var dedi:( annem allerset, famoser, prednol, panto kullandı. Bazıları mide için sanırım ama prednol kortizon. Bu zaten kaşıntıları bastıran esas ilaç. Prednolu günde birden yarıma, çeyreğe ve haftada bir çeyreğe düşürdü. Prednolu düşürdüğü dönemde kaşıntıları arttı, sanırım vücudun düşük doza alışma süreci. 2 ay geçti tam bir düzelme olmadı, bu sefer aylık bir iğne varmış, uzun süre kortizon kullandırmak istemiyor doktorlar çünkü, xloir ye bir iğne oldu. Ondan beri rahatsız edici bir şekilde kabarmadı. Hamgi ildesiniz bilmiyorum ama iyi bir dermotoloğa görünmek gerekiyor, bir de alerjiniz var mı diye dahiliye uzmanı bi alerji doktoru da görse iyi olur. Çünkü siz her hastaneye gittiğinizde muhtemelen size kortizon yapılıyor ama çok sık kortizon almak da iyi değil. birde en son anneme lustral diye düşük dozlu sakinleştirici bir ilaç yazıldı. Stres olup tetiklemesin diye.