Miniminnakbebe benim dört aylık oğlum var. İlk iki ay uyku nedir unutmustum. Gece gündüz ayrımı yoktu gündüz uyuyup gece uyanık kalıyordu bir de hep gezdireceksin. Cok cektim o dönemler. Sonra okudum araştırdım. Rutin oluşturdum sabah altılarda uyuyan bebeğimin gece uykusunu önce saat 2-3e sonra 11-12ye en son da 9.30 kadar cektim. Şimdi dokuza cekicem. Gündüz uykuları da kendi kendine bir düzene girdi iki saatte bir uyuyor. Uzun uyumuyor en fazla bir buçuk saat. Bir çocuğun uykusunu alabilmesi için en az 45 dk uyumalıymış. Şu an bir kitap okuyorum “ iyi uykular tatlı rüyalar” diye ünlü bir uyku uzmanının… gündüz uykuları bir buçuk iki saati geçmesin diyor. 45 dk dan da az olmamalıymış. Benim önceligim uyku saatini öne çekmekti su an desteksiz uyusun diye bir derdim yok. Şu an atak dönemi diş de çıkarıyor geceleri kalkıyor ama uykuya dönüyor sonra…
mesela benim oğlum gece ne zaman yatarsa yatsın 6-7 gibi uyanıyor. Üst değişimi alt değişimi biraz oyun bir saat sonra emip uyuyor bir-bir buçuk saat sabah uykusuna yatıyor. Sonra dediğim gibi iki iki buçuk saatte bir uyku. Bazen hemen uyanıyor tekrar uykuya döndürüyorum 45 dk tamamlansın diye. Ama bazen de uyumuyor yani:) her çocuk farklı…
senin oğlunun düzeni güzel cok kalkmıyorsa sen memnunsan sorun yok. O üc saatlik uyku gece uykusunu etkilemiyorsa yine sıkıntı yok ama sabahki yarım saatlik uykuyu 1 saate çıkarsa o üc saatlik uyku iki saate inse belki daha sağlıklı olur. Ama dediğim gibi memnunsan no problem