1 martta kestim ben de oğlumu sütten 🙋🏻♀️ 22.5 aylıktı.. Bu ayın 12sinde 2 yaş oldu oğlum..
Ben öncelikle 19 - 20 aylık falandı gün içi emmeleri azaltmaya başladım. Sürekli gelir gider emmek isterdi 2 çeker giderdi🤦🏻♀️ bi gün bunaldım artık ve geldiğinde aniden “oğlum memeler uyumuş, süt bitmiş biraz dinlesinler süt olunca vercem sana” dedim ve tabi ki ağlandı biraz ama Allahtan benim ki anlayışlı bi çocuk 2 söylememde hemen gidip oyununa devam etti.. Böyle böyle ara ara tekrarladım bunu, bi gelişinde memeler uyumuş diyorum bi gelişinde emziriyorum ki küsmesin bi anda 🥲 böylece 1 2 haftada 3 4 saat bensiz kalsa aramaz oldu dışardaysak falan hiç meme aramazdı yani.. Memelerin de uyuduğuna yorulduğuna sütün bittiği fikrine falan da alıştı böylece..
Sonra bigün kayınvalidem de bizdeydi kesme işine girişelim dedim 😅
Bir de memeyle uyuyodu, geceleri çok sık uyanır emmerek uyurdu 🤷🏻♀️
O günün öncesinde k3ndimi ve oğlumu hazırladım fikir olarak.. Oğluma dedim ki memeler hasta olmuş yara olmuş , süt de bitmiş zaten 🥺 Ben doktora gidicem bana ilaç verecek, bi kaç gün bunları aralarda anlattım. Sonra o gün öğlen uykusunu memeyle uyudu, anlattım ona son emzirmem bak sen uyu ben doktora gidicem.. Süt bitiyo artık dedim 🥺
oğlanı kayınvalideme bırakıp dışarı çıktım, dışardan dönünce de hemen göğüs uçlarıma yara bandı taktım (bi yerden duydum pedegog önerisiymş)
İlk istediğinde “gel bak uf oldu doktor yara bandı taktı” dedim gösterdim önce bi şok oldu ağladı bi kaç dakika, sakinleştirdik.. Sonra unuttu gitti bi kaç saat sonra yine istedi “ uf oldu hasta oldu” falan dedim hiç bakmak dahi istmedi 🥲 sonra hiç mememi açmak istemedi zaten, arada gelip mememe dokunuyo ama açmaya yeltenmedi yani 🥲
O ilk gece zor uyudu. Kitap okumalar masal uydurmalar kucakta sallanmalar 🤦🏻♀️ ama ben desteksiz uyutmak taraftarıyım o yüzden ayakta ya da kucakta sallamak istemedim.
şimdi çok hafif kucakta pış pış yapıyorum uyutuyorum ama yastıkta da uyuyor kendisi çok uykusu varsa mesela..
Gece uyanmaları hemen kesilmedi tabi ki 1 ayın sonunda azaldı uyanmalar. uyku süreleri arttı bazı geceler 1 defa uyanıp sabaha kadar uyuduğu oluyo artık . Ama uyandığında çok çabuk bi su içip kafayı yastığa koyuyo ve uyuyo 🤩🧿🧿
Bu arada çok erken uyanıyo mesela 6 7 de uyanıyo 🤦🏻♀️ çok acıkmış oluyor tabi ki o saatten sonra uykuya dalamıyor 🥲
Ben çok zorlanmadım, korktuğum gibi olmadı şükür 🙏🏼 🧿
Size tavsiyem en azında 1 2 ay emzirip yavaştan azaltmanız gündüzleei 10 defa emiyorsa arada es geçip 9-8-7 diye günden güne sayıyı düşürün. Bu araya meyve, kuru yemiş, su gibi alternatif koyun.. Mesele biz kuru meyve kuruyemiş çok tükettik bu süreçte.. Süt de içmeye başladı oğlum (sütünü bardaktan içiyosun büyüdün artık demiştim ben ordan sonra öyle oldu 😊) uyku öncesi 2 3 yudum içer..
Bebeğinizi küstürmeyin, yalnız bırakmayın ve korkutmayın derim ben.. Ama kararlı olun.. Kafası karışmasın.
Ben rahat atlattım, böyle olmasaydı farklı senaryolar düşünürdüm tabi ama Allahtan gerek kalmadı.. Darısı başınıza, sağlıkla inşallah 🙏🏼 🍀🍀