Derinikolu biz ilk hafta sebze çorbasıyla başladık. Öğlen 12 1 gibi veriyordum. Özellikle emzirdikten 2 saat sonrasına denk gelecek şekilde ayarladım böylece aç olduğu için ve merak ettiği için yiyordu. 2. Hafta buna ek olarak saat 16-17 gibi yoğurt vermeye başladım. 3. Hafta aynı saatleri meyve püresiyle değiştirdim. 4. Hafta ise gece muhallebisine başladık bunu da saat 20 den sonra olacak şekilde veriyordum. Saat konusunda önemli etkenlerden biri bebeğin uyku ve emme düzeni. Her gün aynı saatlerde besleme yapmak zor haliyle ama mümkün mertebe bahsettiğim saatlerde tuttum. Doktorumuz da çok ilgili olduğu için tadım zamanını onun önerdiği bu düzenle bitirdik. Şuan 7 aylık oğlum. Yeni bir besin deneyeceği zaman 3 gün kuralına uymaya devam ediyorum ama onun dışında yazdığım saatlerde kendisine uygun porsiyonlarla besleniyor. Bu saatlerin dışında bir de 9 da kahvaltıya başladık. Sizin için ortalama saatlerle bir günümüzü yazayım;
7:00 anne sütü
9:00 kahvaltı
11:00 anne sütü
13:00 sebze çorbası/püresi
15:00 anne sütü
17:00 ev yapımı meyve suyu/ yoğurt/ meyve püresi/ meyveli yoğurttan bir tanesi
19:00 anne sütü
21:00 gece muhallebesi
Gece uyanırsa anne sütü çoğu zaman bir sefer uyanıyor bazen hiç uyanmıyor. Tadım saatlerini ilk verdiğim saatlerle ayarlarsanız sonrası bu şekilde düzene giriyor. Her beslenmeden 2 saat sonra anne sütü vermeye devam ediyorum kesinlikle azaltılmaması gerek. (Başlarda bebiş ek gıdaya merak salıp anne sütünü biraz boşlayabiliyor. Verdiğiniz gıdanın miktarını az tutup anne sütü vermeye devam etmek lazım. Hala en büyük besin kaynağı anne sütüdür.) umarım yardımım dokunmuştur. Merak ettiğiniz bir şey varsa sorabilirsiniz ❤️