tugbaesgin ek gıdaya doktor kontrolünde başlayın lütfen. Biz erken öğrendik bir buçuk aylıktı daha. Kan geldi kakasından. Önceki belirtileri hep ya reflü ya da kolik dediler bize ama kanla beraber kesinleşti süreç. Ben herşeyi kestim sebze dahil. Çünkü sadece süt ve ürünleri ile yumurtayı kesince hiçbir düzelme olmadı. Kuruyemişler, sebze ve meyveler hepsini kestim. Düzelme olunca 3 gün kuralını kendimde deneyerek yemeye başladım. Mukus ve kusma artınca dokunuyor dedim ve yemedim. Atmazsa devam ettim. Ama ek gıdaya 5. Ayda başlattı doktoru fakat siz doktorunuz ne derse onu yapın. Çünkü alerji her bebekte değişir. Bize yarayan size yaramayabilir. Kızım yedi buçuk aylıktı ben diyet açmaya başladım. Ama mesajla Ona verdiğim sebzeler onda daha önce olmayan egzamaya sebep oldu mecburen 3 hafta kestim sonra yine başladım. Ve tatlı patates yapmış alerji. Eğer ek gıdaya başlayacaksanız da güvenilir sebzelerden başlayın ve alerjisi olan bebeklerde genelde 3 gün kuralı değil 5 gün kuralını uyguluyor doktorlar. 5 gün boyunca aynı gıdayı ve hep azar azar. Asla yiyebildiği kadar değil. Ayrıca lütfen anne sütünden vazgeçmeyin sütünüz varsa. Hangi doktora gidersem gideyim hep anne sütü en iyi ilaç dediler alerjide. Çünkü bağışıklık sistemleri pek iyi olmuyor böyle bebeklerde diye açıklama yaptılar. Siz hiç bir paketli ürünü yemeyin. Mesela salatalık kızımda ciddi reflü yapıyordu. Kırmızı meyve ve sebzelerden uzak durun çok alerjik olabiliyor. Salça da dahil. Yemeklerinizi salçasız yapın bir süre. Balık yemeyin, kuruyemiş yemeyin. Kapalı paket ekmek almayın. 3 hafta civarı çok sınırlı beslenin ve bakın duruma. Düzelme başlarsa yavaş yavaş gıda eklersiniz. Ama dediğim gibi bu benim yöntemimdi. Özel hastane ya da özel muayenesi olan doktorlara gitseniz. Onlar randevu ile çalışıyor ve belki siz varken muayenehanesine kimseyi almaz.