9 ay 7 günlük bir bıcırık annesi olarak ben de yazayım:
Bu çocuk aç, sütün yetmiyor mama ver, çok zayıf diyenler, bebeğinizi kıyaslayanlar olacak hiç ama hiç dinlemeyin. Ben sezeryanlıyken kalktım ne sofralar ne sofralar aa diyenler de olucak onları d dinleme. Sütün yetmez olabilir mama verebilirsin olabilir bunlar kötü şeyler değil. Üzülme, strese girme.
Seni strese sokacak her türlü kişiye ya canım gece uyumadı gibi bişey söyle ve uzak dur. Yap bunu. Stresten, kaygıdan uzak tutmaya çalış kendini.
Sakin ol. O bir bebek, ilk günler haftalar memede uyuyacak normal çünkü karnından çıktı 9 ay oradaydı kalbinin sesini duydu hep, memede uyuması kalbini dinleyerek uyuması. İlk ay zor, o uyurken en azından bir kere uyumaya ya da uzanmaya çalış.
Zor günler seni bekliyor diyenlere kulaklarını kapa. Bebek bu, doğal olarak zor. Ayrıca kendinde yeniden doğdun bunu unutma. Sakin ol dedim mi? Sakin ol. Uyuyacak. Elbet bazı günler kötü moralsiz olucaksın ama geçecek.
Bazı aylarda uyku sorunları oluyor. Geçici ama emin ol.