Yamannnn
Öncelikle kızınıza böyle yaptığında sakın çok yüksek tepki vermeyin, kızmayın, sürekli olarak öyle yapma falan diye anlatmayın. Bu şekilde yaparsanız davranışı pekiştirmiş olursunuz çünkü bu şekilde dikkat çektiğini düşünecek ve bunlara devam edecek.
Ve bir başka önemli ayrıntı da kızınıza sen abla oldun, ablasın, büyüksün vb.şeyler söylemeyin çünkü bazı çocuklar eve yeni bir birey gelince büyük olmak, abla/ abi olmak hoşlarına gitmiyor ama bunu dile getiremiyorlar ve davranışlarıyla tepki veriyorlar. Aynı zamanda kardeşi ile ilgili sorumluluklar vermeyin; bezini getirir misin, kıyafetini verir misin gibi..
Kızınıza ayırdığınızdan daha fazla vakit ayırmaya çalışın, ona sık sık sarılıp çok sevdiğinizi söyleyin, birlikte onun bebeklik fotoğraflarına bakın bir zamanlar onun da aynı kardeşi gibi bakıma ihtiyacı olduğunu anlatın, bebekken ona nasıl baktığınızdan neler yaptığınızdan falan bahsedin. Ve yalnız bırakmamaya çalışın gözünüz hep dört açık olsun 💜