Merhaba herkese. Bebeğim 4,5 aylık. Ben de ilk aylarda az süt, bebeğimin kilo alamaması ve mastit sorunu yaşadım. Hem de nasıl mastit, doğumdan sonra 45 gün antibiyotik kullandım😔 neyse asıl konuya gelecek olursam, pes etmeyerek ve sabrederek arttırdım diyebilirim hatta kendiliğinden arttı. Evet fark ettim ki zaten bebek büyüdükçe süt de doğru orantılı olarak artıyor endişelenmeden sabretmek gerek. Bebeğim doğduktan sonra 1,5 ay mama kullandı. Hep kaşık biberon ile verdim. Öyle aman aman da çok vermedim yeteri kadar sadece. Sütüm az gelse bile emzirdim. Sürekli sağıyordum ama baktım ki sağdıkça meme boşalıyor ve bebek meme keyfi yapamıyor boş memede ağlıyor. Sağmayı bıraktım. İlla süt yapan yiyecekleri değil, canımın çektiği ben de çok iştah uyandıran yiyecekleri yedim ki oksitosin hormonum salgılansın mutlu olayım. Fırsat buldukça komedi filmi dizisi izledim. Pozitif olmaya odaklandım artacak bu süt biliyorummm diye rahatlamaya çalıştım (bir ara gerçekten aşırı kafaya takmıştım ve buna bir dur diyerek kendime geldim, çok stresli olmama rağmen kendime telkin ettim, artacak bu süt, anne sütü mucize, kadın olmak mucize, bebeğin senin sütünü istiyor sabret gelecek sütün diye diye motive oldum). Bebeğimle soğuk da olsa yürüyüşe çıktım bi kahve alıp içe içe dolaştım. Ailemin yanına gittim onlardan destek aldım. 4,5 aylık oğlum 4 kez uçak yolculuğu yaptı 😅
Uzatmadan diyeyim ki, yeni anne olmuş sevgili kadınlar, sütünüz şu an bol olmayabilir ama zamanla artacak🥰