Musam
2 Demet ıspanağı temizleyip doğruyorum, bir havucu du aynı şekilde yemeklik doğrayıp, 2-3 sarımsak ile beraber yağ da kavuruyorum, ıspanaklar iyice söndükten sonra üzerine 2 su bardağı sıcak su ile tuz ve karabiber atıyorum, bir kenarda da bir tavada 2 yemek kaşığı tereyağı ile 2 yemek kaşığı unu kavuruyorum, kokusu çıkınca 1 su bardağı süt boşaltıyorum üstüne, kısık ateşte pürüzsüz kıvam alana kadar karıştırıp, ıspanakların üstüne döküyorum bu karışımı da, sonra kısık ateşte havuçlar yumuşayana kadar kaynamaya bırakıyorum. Pişince hepsini bir blenderden geçiriyorum, mis gibi bir çorba oluyor. Ispanağı sevmeyen eşim bile bayıla bayıla içiyor. Bu arada su yerine tavuk suyu varsa ayrı bir lezzetli oluyor.