ipekkizimmm Merhaba, bebegim 17 günlük. sadece anne sütüyle besleniyor. bazen o kadar hizli emiyor ki hem nefes nefese kaliyor hem de genzine kaciriyor ve öksürüyor. böyle olunca ben cok korkuyorum tabi. bunun önüne nasil gecebilirim? bi tavsiyeniz var midir?
Melesss ipekkizimmm korkmayın bebekler kolay kolay boğulmaz. Kaçtığı zaman kaldırın bebeği omuzunuza koyup sırtına vurun
Sogancik ipekkizimmm ben öyle olunca suratına üflüyorum derin nefes çekiyor kendine geliyor. Burdan biri yazmıştı büyükleri söylemiş deneyin işe yarıyor demişti. Cidden işe yarıyor. Öyle bir an oluyordu ki panikten eşimle ikimiz aynı anda üflüyorduk çocuk neye uğradığını şaşırıyordu🤭 Önüne nasıl geçebiliriz bilmiyorum ☹️ zamanla o bogulmalar azaldı. Emmesini öğrendi.
Zlm ipekkizimmm yenidoganlar hem nefes alıp hemde sut icebilirlermis bı yerde öyle okumuştum korkmayın bebeklerin boğulma önleme refleksleri yetişkinlerden daha iyidir çok oksuruyosa ben biraz geri yatardim oksurdugunde oda yüzüstü gibi olurdu sizde öyle yapabilirsiniz
Atlasege2021 ipekkizimmm bizde 2.bebegimde bu şikayeti yaşamıştık.surekli ama sürekli oluyordu boğazına kaciyodu bogulcak gbi oluyordu bizde korkuyoduk muayene zamanı da doktora soledim.bebekler de olurmuş ama biraz ayakları aşağıya meyilli dursun doğru pozisyonda emziriyosan sknti degl dedi.ve çocuklar kendileri onu ayarlıyormus komik eğlenceli bir doktorumuz var.ben bu soruyu sorunca odasındaki dolaptan ayicigi aldi göğsüne tuttu ve bu çocuk emiyor suan boğazına kacti ve sen aniden kaldırıp sırtına vurup yada sivazlama işlemi yapıyorsun.ama cocuk onu ayarlicakken sen çocuğu daha da panik yapıyorsun ve ağzında kalan sut sen anı kaldırma işlemi yaparken kacmicagi varsada boğazına kaçıyor.yapman gereken hafif şekilde diğer tarafa yavaşça yan çevirmen olacaktır dedi.umarik yardımcı olabilmisimdir.bize faydası oldu zamanla da düzeldi
Melike-Alya Bnm sütüm tazikliydi bebeğim hep tıkanırdı sanki 3 gündr açmış gibi kızlı hızlı emer di . Bn ytarak emzirmekte çözümü buldum yatarken hem sakin sakin emiyor hemde hiç tıkanma olmadı emdiği yerde uyuyup kalıyor zaten öbür türlü emzir yerine koy derkn uyanıyordu
ipekkizimmm Sogancik bogazina kactigi anda mi ufluyosunuz? ben de bebegin yuzune uflenmez diye biliyorum oyle okumustum bi yerde. 🤷🏻♀️
Zlm Sogancik nefes almasını engelliyosunuz bebeğin yüzüne üfleyerek size hafif bı üfleme gibi gelebilir ama bebek nefes alamiyo o anlarda bunu yapmayın bence çok kötü sonuçları olabilir dışarda şiddetli rüzgar olunca bazen nefes almamız zorlaşır ya onun içinde o çok şiddetli bı rüzgar gibi
Sogancik ipekkizimmm aynen canım tikaninca o toparlıyordu onu. Ben burda ilk kez duymuştum onu. Eskiler öyle yaparmış. Ama altta bir arkadaş tehlikeli yazmış. Öyle olduğunu bilmiyordum.
Sogancik Zlm haklısınız ama o an yapacak baska bı şey gelmiyor insanın elinden. Hafif tıkanma da değil birden toparlasin. Çok korkuyorduk. Şu an öyle bir sorunumuz yok çok şükür. Burda yazınca uyguladık ise yarayinca da devam ettik😥
Nursena0606 Zlm evet. Ani şok yaşıyorlar. Öylece kalıyorlar. Aslında kendine gelmiyor çocuk. Yanlış bilinen bir şey.
Asl00 Büyüdükçe o durum azalacak sütün çok yoğun geliyor ondan ama çok çok kötü oluyorsa göğsünü önden az bi boşalt oda soluklanabilir birde tek göğüs bitene kadar onu sonra diğeri .
Zlm Sogancik aslidna oksuruyosa kendisinin çıkarmasına izin verin müdahale etmeyin diyolar ek gıda zamanı içinde mesela hemen alıp müdahale etmemek lazımmis kendisinin çıkarmasına izin vermek gerekiyomus
Sogancik Zlm onların öğürme refleksleri bizden daha güçlüymus diye okumuştum. Öyle öyle öğrenecekler kedilerini kurtarmayı aslında. Dediğiniz gibi çok müdahaleci olmsmsk lazım ☺️
Nursena0606 Atlasege2021 çok haklı. Aslında bizim sandığımızdan daha farklı yapıya sahip bebekler. Öğürme refleksi, emme refleksi ve daha bir çok şey kendi kendine yapabiliyorlar. Böyle durumlarda panik olmamak gerekiyor. 1 damla süt onun boğulmasına sebep olmaz. Ve bebişi başı yukarı ayakları aşağı gelecek şekilde 45 derecelik bir açı ile emzirirseniz ne gaz oluyor ne de tıkanma. Ayaklar hep aşağı doğru olmalı. Gövde ile aynı yükseklikte değil. Bu gazının da azalmasına etkili olacaktır.
ipekkizimmm Atlasege2021 tesekkur ederim. ben de panikle bi sey yapmamaya calisiyorum sakin davraniyorum ama icimde buyuk korku yasiyorum iste 😢 bi de ilk bebegim tecrubem de yok o yuzden yanlis bi sey yaparim diye ödüm kopuyo
Wisee114 ipekkizimmm bende yüzüne ürfüyordum geçiyordu. Burda sırtına vur hemen geçiyor falan diyen arkadaşlar o korkuyu hiç yaşamamışlar çok belli. Benim çocuğum 35 günlüktü evde tekim eşim gecede süt kaçtı sırtına vururum çocuk düzelmez neler yapmadım yaklaşık 2-3 dk çocuk nefessiz kaldı . Artık rengi koyu kırmızı oldu allah razı olsun karşı komşuma götürdüm o çocuğu dizine koyup başı eğik pozisyonda kendine getirdi . Sonra yine başıma geldi yine götürdüm üst komşum allah razı olsun yüzüne üfle dedi . Gecenin 2 si bu sefer başıma geldi kimseye gidemem yüzüne üfledim kendine geldi . Şimdi 3 aylık oldu şükür artık kalınca kendisi öksürüp atıyor . Geçiyor yani o günlerde korkmayın telaş yapmayın ben çocuğun sırtına ciğerlerini sökecek kadar vurduğumu bilirim şimdi hatırladıkca çok pişmanım . Ufak ufak vuruncada düzelirmis