dominantteyze @Bisracinarkartal
İstihare maalesef yaygın şekilde yanlış biliniyor. İstihareye yatılmaz istihare yapılır. İstihare gelecekten haber almak niyetiyle değil hayırlı olana doğru kalpte meyil oluşması niyetiyle yapılır. İstihare namazına niyetle iki rekat namaz kılınır sonra istihare duası okunur. Bundan sonrası rüya işi değildir, kalbi dinleme işidir. Bu durum duayı okuduktan hemen sonra da olabilir birkaç gün içerisine yayılacak bir süre de olabilir. Kalpte bir ferahlık ve huzur hissi olursa hayır olarak yorumlanır, kasvet ve ruh daralması hissi olursa şer olarak yorumlanır. İstihare namazını ve duasını bir kere yapmak da mümkün, daha kuvvetlendirmek adına tekli sayılarla artırmak da mümkün. Kişi bu süre zarfında rüya da görebilir tabi. İlla renk olarak değil, huzur veren ya da iç karartan rüyaları da bu minvalde düşünebiliriz. Ama özellikle rüya görülmesi beklenmez, en başta dediğim gibi amaç kalpteki ruh halini anlamaya çalışmaktır o yüzden ‘istihareye yatmak’ yerine ‘isthare yapmak’ diyoruz. İstihare ‘ben kiminle evleneceğim, hangi işte çalışacağım ya da anne olabilecek miyim’ gibi sorulara cevap vermez çünkü bunlar gaybî konulardır. Sadece arada kalınan durumlarda ‘bu kişi eş için uygun aday mıdır, teklif edilen iş benim için hayırlı mıdır’ gibi önünde hazır bulunan tercihler için kolaylaştırıcı bir yöntemdir. Şer olarak yorumlanan durumlarda önündeki tercih her ne ise artık kapatmak ve düşünmemek gerekir. Bir de şunu özellikle belirtmekte fayda görüyorum, dinimizde istişare istihareden önce gelir. İstişare danışmak anlamına gelir, fikirlerine kıymet verilen saygı gösterilen birilerine danışmak çok daha isabetlidir. Eğer zaten danışma sonucunda kişi daha rahat karar verebilecek hale gelirse istihareye gerek bile kalmaz. Allah hepimizin önüne hayırlı kapılar açsın inşallah 😊🤲