Tazeanne03 Kızlar bebeğim 4.Ay 20 günlük 5 aylık olunca tadımlara başlayım diyorum siz nasıl yol izlediniz nelerle başladınız
Elifmoms Tazeanne03 ben cuma günü başlayacağım 5 ay 10 günlük oluyor. Yoğurtla başlayacağım sonra mevsimi bitmeden balkabağı havuç patates diye devam edeceğim. 3 gün kuralı ile başlarsanız 1 çay kaşığı 1 tatlı kaşığı 1 yemek kaşığı şeklinde her gün yeni bir ürünü tattırarak başlayın. Bu şekilde mevsim ve ayına uygun olarak önce sebzelerle sonra meyvelerle devam edersiniz.
sarmaliklahana Tazeanne03 ben 4 aylıkken başladım ama su sekilde. Eline elma ayva havuc dilimi verıyordum diş kaşıyordu hani tadını alıyordu sadece. Sonra 5. Ayda ara ara günde 2 besin olmak üzere çay kaşıgı ucuu ile 2 veya 3 ürüne göre verıyordum alerji takibi yapıyordum. Yogurt meyve püreleri corba vb seyler. 5.5 ayı gecınce yavaş yavas arttırdım. Suan 6 ay 7 günlük mesela kahvaltı + ikindi de meyve + akşam yemeği sebze yemeği veya ekmek içi dogranmış corba yiyiyor düzenimiz bu. Alerjimiz cok şükür cıkmadı. Domate syumurta çilek zaten en yaygın alerjen ürünler onları denedim bişey olmadı. 🤭
Irmakprensesinannesi Snowglobe aceleyle hiç bi ilgilisi yok ki zaten ana öğünü anne sütü veya mama olucak bebek zatn ek gida ya hazır olup olmadigini gösterir hissettirir bize doktorumuz öyle demişti mesela kziim biz sofraya oturduğumuz oda mesela ağlardı kucakta dururdu sofraya saldırıldı yemekleri görünce dilini çıkartırdı zatn kafasını dik tutabiliyirdu mesela bana verin diye ve doktorunuz bu tarz şeyler varsa bebk hazırdır demişti 4.5 aylikti başlattı şuan 7 ay 16 günlük 2 ana 2 ara ogunu var
Tazeanne03 Snowglobe bebeğim çok istekli çünkü her şeye ağzını açıyor ben yemek yerken bile ağzıma bakıp kendi ağzını şapurtadıyor bebeğim hazır yani o yüzden tattırmak istiyorum
Irmakprensesinannesi Kadernur erken olup olmadığını bir anne olarak kendisi karar verir yada doktoru bende 4.5 aylikti doktorumuz başlattı hiç te pişman deilim erken baslattigina şuan herseyi yiyen bir kziim var 7 ay 16 günlük sebze meyve yogurt çorba hepsini yer dikkatli ve düzenli seklde tam tersi geç başlandığında dokroumuz ek gida reddi yada mama redd i yaşanabilir dedi o yüzden erken tadimliga başlamak iyii dedi her doktorun yogurt yiyişi farklidir
Mavi-96 sarmaliklahana benim de kızım 6 ay 7 günlük sebze meyve tadımlarımız bitti sabah öğle akşam ki menümüzden bir tane burda paylaşabilir misiniz mesela ne yapıyorsunuz nasıl yapıyorsunuz ne kadar veriyorsunuz
Suleasya Tazeanne03 doktorumun önerisi ile 5 aylıkken başladık. Liste verdi doktor tadım listesi ona göre ilerledik . Ama doktor onayı olmadan başlamanızi önermem. Sonuçta bebeğin hazir olması çok onemli
Tazeanne03 Irmakprensesinannesi aynen benim bebeğimde öyle sürekli istiyor tadımlara başlamak istedim bende
2cocukannesi__ Tazeanne03 benim oğlum da aşırı herseyi verin bana diyor bazen doymuyor mu acaba diyorum yoğurt vermiştim 5 6 çay kaşığı kadar nasil ağladı ver ver 3.gun öyle 3.gun elma 3 gün armut rendesi yapıp verdim balkabgi yapicam havuç tatlı patates bakalım çok seviyor sofraya oturduğumuzda masayı başımıza gecircek 4 Ay 28 günlük
Syyyy Tazeanne03 benim bebeğim de öyle ama doktorumuz kesinlikle 6. Aydan önce başlanmamalı gerektiğini söyledi. Bağırsak geçirgenliğinden dolayı
Hande-ege Tazeanne03 bizim doktorumuzda 5. Ayda başlayın dedi de ben içim rahat etsin diye 10 gün daha beklemiştim. İlk yoğurt sonra balkabağı kabak tatlı patates armut pırasa irmik vs diye devam ettim bebeğim su içmediğinden kabız olan bir bebek o yüzden 8 buçuk aylık sadece kabız yapabilecek havuç verdim.
Tazeanne03 Hande-ege benim bebeğim de suyu çok az içiyor içmiyor tek korkum bu 😞 hangi besinler kabız yapıyor
Hande-ege Tazeanne03 patates muz havuç pirinç şu an benim bildiklerim. Bunlardan sadece havuç denedim diğerlerini hiç denemedim. Sulukla içmiyor hiç bende biberonuyla veriyorum maalesef içerse azıcık içiyor. Ayrıca probiyotik kullanıyorum her gün maflor un. Pırasa fayda sağlıyor kabızlığa iyi geliyor.
sarmaliklahana Mavi-96 sabah 9-10 gibi uyanıyor ilk emziriyorum. 11 gibi de bizimle kahvaltıya oturuyor Kibrit kutusunun yarısı kadar peynir 2 tatlı kaşıgı pekmez - 3 gündür cevizde ezdim içine. 1 tane yarım zeytin 1 tane çeri domates içi sadece. 1 tatlı kaşıgı ev kapımı sekersiz kusburnu marmelatı Bazen sadece tadımlık yumurta sarısı ama tadımlık sadece 2 sefer verdim alerji var mı yok mu bakmak için. 30 ml. Ihlamur gün aşırı verıyorum hergün değil. Eline de ekmek veriyorum kendisi ugras ugras yarı yiyiyor yarı döküyor 🤭 Saat 15-16 arası uyanmasına bağlı biraz meyve rendeleyin veriyorum elma armut muz evde ne varsa. Akşam 19-20 gibi eger yiyebilecegi yemek varsa duruma göre 2 veya 3 yemek kaşıgı verıyorum. Tarhana corbası - mercimek corbası - sebze corbası mesela. Bu arada biz salça kullanmıyoruz yazdan domates sos yapıyoruz yemeklere onu kullandığımız için bizim yemeklerden verebiliyorum tuz da kullanmıyoruz pek. Tarhana da bizim kendi ev yapımımz. Gecen gün mesela korktum ama bişey olmadı karnabahar yemeği yedirdim gaz yapmadı şükür. 🤭Karnabahar havuc pirinç domates sos yag soğan (cok ince ve iyi kavrulmuş) yemek yaptım kaseye koydum çatalla ezdim ekmekli corba gibi oldu azcık taneliydi onu yedirdim. Geri kalan zamanlar da duruma göre 1 veya 2 sefer bazen 3 oluyor akşam ki yemesine baglı mama veriyorum. Gece full emziriyorum. Suyu mutlaka sürekli veriyorum ek gıda zamanı içi yanıyor çünkü yiyeceklerden huzursuz oluyor.
Kuzeyin_annesii Tazeanne03 oğlum 2 ay emdi sonra hep mama verdim. Bende 4ay 20 günlükken kaşık maması verdim (hip) tam 5.ayında 3 gün kuralıyla patates, havuç, tatlı patates, yoğurt vs verdim. Sende bu şekilde başlayabilirsin