Herkese günaydın belki sizler de denemek istersiniz diye kendi yöntemimi paylaşıyorum.
Oğlum 2 haftalık olduktan sonra gaz problemleri başladı. Sürekli ıkınıyordu. Ama hiç durmadan ıkınıyordu. Bir ara tuvalet iletişimini duymuştum hatta biraz araştırmışım ama yenidoğan döneminde sinyallerini alamam diye denememiştim. Sonra bir gün ıkınırken denedim ve işte o andan sonra bebeğim rahat etti.
Bebekler içgüdüsel olarak kendinileri temiz tutmaya çalışırlar. Bu yüzden bezi açtığınızda işerler. Bu konudaki daha detaylı bilgileri Tuvalet İletişimi - Evren Bay Şengül’ün kitabında bulabilirsiniz ayrıca Facebook grubuna da katılabilirsiniz. ( Tuvalet İletişimi (0-18 Ay)
Gelelim yönteme. Bebeğiniz ıkınıyor diyelim. Onu resmini ekleyeceğim pozisyonda lavabo ya da tuvalete tutun. Ama çorap vs olmasın bebeğinize. Hafif eğik durun ve bebeğin poposu dışarıda ama beli size dayalı olsun. Burası önemli.
Bu pozisyonda bebek ağlayabilir. Bebeğim çok gazı varsa ağlıyor. Ayaklarını bisiklet çevirme hareketi yaparak rahatlayabilirsiniz. 2 3 dakika bekleyin. Eğer yapmadıysa biraz normal tutun bacakları ağrımasın. Ve isterseniz sonra tekrar deneyin.
Peki neden bu pozisyon? Gaz ile ne alakası var? Bu pozisyon hem yetişkin hem de bebekler için en sağlıklı dışkılama pozisyonudur. Barsak rahatça boşaltılabilir. Bu esnada bebekler gürültülü yapıyor. Tamamen hem barsak boşalıyor hem gazı çıkıyor. 1 aydır biz öyle rahatız ki uyku kalitemiz arttı. Sorusu olan varsa cevaplayabilirim eğer bilgim dahilinde ise. Deneyenlerde ne sonuç aldıklarını yazarsa sevinirim.
İlk resim Tuvalet İletişimi ( 0-18 Ay) grubundan alıntıdır.
[img]https://imgyukle.com/f/2022/03/16/EztqwG.jpg[/img]
[img]https://imgyukle.com/f/2022/03/16/EztGcH.jpg[/img]
[img]https://imgyukle.com/f/2022/03/16/EztBZo.jpg[/img]
[img]https://imgyukle.com/f/2022/03/16/EztDJU.jpg[/img]