Sinemcansenturk 6 günlük bir kızım var 36+5te normal doğumla 2610 gr doğdu. Sarılık değeri 14 yatışa gerek yok denildi ama her gün gidip kan veriyoruz 2 saatte bir emziriyorum uyuyan bir bebek yada sarılık uyku yapıyor bilmiyorum kaldırmak çok zor oluyor ama emzirmeyi aksatmıyorum. Başka yapmam gereken birşey var mı tecrübeli anneler yardımcı olursa sevinirim
Aydaogunc Sinemcansenturk hergün kan neden veriyosunuz onu anlamadım biz bikere kan verdik ilk doğduğu gün birde 15 gün sonra değeri nasıl diye çocuğa yazık ya hergün nasıl alıyolar canım anlayamadım orasını
Aydaogunc Sinemcansenturk birde emziriyosun Allahın izniyle hiç bişey olmaz anne sütünden başka yarar yok sarılıkta 20 gün içinde hafiflemişti benim bebeğimde
Miyonunannesi Sinemcansenturk canım aynı şekilde deger duzelene kadar bizde gittik yatırsalarda aynı sekılde alacaklar hem sen bebegınden ayrılma diye hemde bebiş oralarda yalnız kalmasın diye gel git yaptırıyoşlar 12 saatte bir vermiştik kakasını takıp et canım kakasıyla beraber atıyo vucuttan kaka rengi zamanla duzelecek farkedeceksın en onemli sey beslenme sutun iyiyse mama takvıyesıne gerek yok benım kızımın sekerıde asırı dusmustu 35 e soy suyla ayakalrını falan yıka ayagını acıtacak sekılde sık canı acıyı diye üzülme uyanmadıgozamanlar dedğim gibi beslendıkce toparlanacak uzamasın sarılıgı yeterki emmedıgı zamanlar sağ onuda cay kasıgıyla ver
Mimoza-kizim Sinemcansenturk benim bebegimde sarilik olmustu canim benimki emmedigi icin sutum az geliyordu mama takviyesi yaptim sende anlarsin zaten hem kakasindan hemde bacaklarina parmaklarinla bastir sariligin azali0 azalmadigini fark edersin birde emzirirken tam kavrayamazsa yeteri kadar süt alamaz sarilikta uyku yaptigi icin bebegin doymaz sagarak şıringayla verebilirsin biberona baslama meme reddi yapmasin
Sinemcansenturk Aydaogunc şehir hastahanesine gidiyoruz cuma günü 13 çıktı pazar gelin acilden ölçtürün dediler dün akşam 14 çıktı sabah tekrar gelin kan verin dedi bu gün ki sonuçtan sonra da yarın tekrar gelin dediler anlamadım ki çocuğum delik deşik oldu
Sinemcansenturk Aydaogunc elimden geldiğince sürekli emzirmeye çalıyorum ama göğüs ucumu kavrayamıyor sağıp vermekte aynı görevi görür mü ?
EzgiBade Sinemcansenturk tabii ki ama biberona alışıp meme reddi olabilir. Ama şu an onun sağlığı önemli. Sarılıktaki en önemli şey beslenme uyusa da uyandırıp besleyin geri hemen uyur zaten. Biz de sarılık 18 çıkmıştı yatis yaptik hastaneye 1 gün yattık cok şükür normale dönmüştü şimdi bir sıkıntı yok şükür
Aydaogunc Sinemcansenturk tabi ki de yeterki sütü içsin ben çok ağır sarılık geçirmediği için çocuğa eziyet oluyo diye götürmemiştim kan aldırmaya evde sürekli rengini herhangi bi aksi durumunu kontrol ediyodum çok şükür geçti de atlatıyolar merak etme sütünü içemezse eğer formül mama ver en azından açlık şüphen kalmaz
N-B Biz sarılık değerimiz 14 ken doktorumuz çocuğu sürekli delip durmayalım 1 gece yatsın değeri düşsün dedi . O zaman için çok üzülmüştüm ama 1 gece yatıp çıktık değerimiz 7 ye düştü . Bebeğinizden ayrı kalmıyorsunuz anne odası var orda kalıyorsunuz bebeğinizi de emziriyorsanız sizi 2 saatte bi çağırıp emzirmenizi istiyorlar . Yazık yavruya hergün kan vermeyin bence . Benim kan alınırken canımdan can gidiyor 😓
Sinemcansenturk Peki yok üzerine altın takın, yok ışığın altına yatır, yüzüne sarı örtü ört bunların hepsi batıl diye düşünüyorum ama tecrübesizlik ve ona bişey olacak korkusu çok kötü fikriniz var mı bunlar hakkında
larapinar Sinemcansenturk bana zorla şekerli su verdirdiler sarılık olan bebeğe şekerli su verilmezmiş halbuki zaten çocuk uykuya meyilli😟 meme ucunuzu baş ve işaret parmağınızla iyice sıkıp ağzına sokun benim bebeğimde kabul etmiyordu öyle alıştırdım 25 günlüğüz şimdi
Melekadatzn Sinemcansenturk Canım ben bunların hepsini yaptım. Ve şekerli su verdim 2-3 çay kaşığı sonrada normal su verdim şekerli olduğu için.Benim kızımda sarılık belirtisi iki gün sürdü. Ama ben gündüzleri yarım saate 1 geceleri saatte 1 emziriyodum azda olsa.
PembeBsrn Sinemcansenturk bizim de başımızdan geçti hiç üzülme yatış olursa da inan büyük kolaylık oluyor bir gece de değer çok iyi düşüyor. 2 saatte bir emzirmek için bekleme bebek gak dese de guk desene al emzir muhakkak uyandır sürekli emzir ben yarım saatte bir alıp emzirdim sonra saati açmaya başladım 1 saat 1.5 saat derken kendini topladı hiç beklemedim 2 saati
Oznurkk Sinemcansenturk benim de bebeğim 22 günlük çok şükür değerimiz cuma günü 5 e kadar düşmüştü. Benim bebeğimin değeri 17.93 tü çok şükür ki yatış vermediler.2 saatte bir emzirdim uyandırmak gerçekten çok zor. Eğer uyandırmaya zorlanıyorsan bezini aç hemen uyanıyor ben öyle yapıyorum 🤭 ayrıca doktorumuz maflor yazdı günde 5 damla içiriyorum. Hem gaz sancılarına iyi gelirmiş hem de sarılığa
Berna2121 Şekerli su ver biraz ikigun üst üste iyi olacak ben verdim iyi oldu dene bence kan şekeri düşmütur bebegin
acarrcgdm Sinemcansenturk bende sağıyodum ne kadr emdiğini görmek ıcın göğüs ucu al emdıkce ucun çıkmaya başlıcak zaten erken doğan bebeklerde cok uyuyolar günü doldukca daha az uyur bende uyandıramıyodum sonradan cok emsede sarılıgı gecmedı anne sütünden de kaynaklabiliyomus 2 ayımız bıtene kadar gozlerınde ve yuzunde sarılık vardı ama ama uykuya meğil yokdu hıc benimkide 37de dogdu ıkı hafta sonra falan o uyku halı gecdı hıc uyumayan cadı bi kızım oldu
zgeayaz Canım boşuna el kadar cocugunu boş yere delik deşik ettırme ben saglıkcıyımy sarılık degerı erken doguma baglı oluyor ve anne sutu yetersız olurda bebek beslenemzse sarılık degerı yukselır . Aç bırakma cocugu . Benım sütüm gelmedı mama vermek zorunda kaldım . Bebgımı fetoterapıye yatırdım. 19 olan sarılık 16 ya düştü bır hafta sınra gıttgımde tekrar yukselmıstı . Yani demem o ki bos yere sende pskolojını bozma. Yaşayan bırı olrak söyluyorum . Benım kendı cocumun 14 tü gun gectıkce 19 a cıktı. sarılık degerının pik yaptıgı gun var . Kendı kendıne düşücek merak etme sen bebegını emzırmene bak yazık cocugunda aldırma kanını. Benım oglum ıkı aylık oldu bır ayda anca geçti . Ki kendınde görebılırsın bebegınde sarılıgın gectıgını bosuna kan aldırma . Göz kenarlarından bak geçip geçmedıgıne