Nyles2019 pedagogun mesajı ;
Okula göndermemek seçeneğini hiç düşünmeyin. Şöyle ki okula uyum sürecini gerçekleştirmiş bir öğrenci süreç içerisinde bazen okula gelmek istemeyebilir. Bunun birçok sebebi de olabilir. Anneyi özlemek, evde vakit geçirmeyi istemek, son zamanlarda olumlu/olumsuz hayatta bir farklılık olması vs. Çocuklar bu gibi durumlarda okula gitmeyi istemeyebilirler ve bunu gerçekleştirmek için anneyi her taraftan kuşatırlar. Ağlama, öfkelenme, yataktan kalkmama, huzursuzluk gibi annenin zayıf noktasını yakalamaya çalışırlar. Böyle durumlarda aslında çocuğun gelişimi açısından eşik dediğimiz yerdir çünkü çocuk bu süreçte şu mesajı almalıdır: eğer okula gitmem gerekiyorsa ağlasam da annemi üzsem de bu durum değişmeyecek. Annem kararlı ve ben istediğim için düzeni değiştirmeyecek. Yani çocuk kuralları, düzeni, programı, istikrar ve kararlılığı öğreniyor bu süreçte. Bunlar genel olarak gelişim sürecinin bir parçası. Geldiğinizde detaylandırıp konuşalım bu süreç doğal olan bir süreç mi yoksa altında farklı duygusal bir ihtiyaç mı yatıyor?