Arapçada bizim gırtlak yapımızın alışık olmadığı bazı harfler vardır ve bunlar latin harfleriyle ifade edilemiyor, bu harfler o sesi vermede yetersiz kalıyor. O yüzden ona benzer olacak harfler yazılıyor olsa da kesinlikle bizzat o harf çıkmadığı için anlam açısından sıkıntılı durumlar ortaya çıkabiliyor. Mesela arapçada bir normal ‘h’ var bir de hırıltılı çıkacak ‘h’ var. Kuran’da ‘yarattı’ ifadesini bizim hırıltılı ‘h’ ile okumamız gerekiyor aksi takdirde düz şekilde okursak anlamı ‘tıraş etti’ oluyor. Bu sebeple her harfin hakkını vermek gerekiyor ama latin harfleriyle bu pek de mümkün değil. Ama herşeye rağmen şeytanın sağdan yaklaşmasına izin vermeyin, ‘madem hakkını veremiyorsun hiç okuma’ diye vesvese verir, siz ona rağmen bırakmayın okumaya devam edin. Size verebileceğim en büyük tavsiye en kısa zamanda orijinal haliyle öğrenmeye gayret gösterin. Gözünüzde lütfen büyütmeyin, yıllardır bu mesleğin içinde olan biri olarak söylüyorum inanın göz korkutacak bir zorluğu yok. 50-60 yaşındaki hanımlar bile sıfırdan başlayıp Kur’an’a geçebiliyorlar siz eminim çok kısa sürede öğrenirsiniz 😊 böylece en güzel şekilde hakkını vererek okumanın tarifsiz huzurunu yaşarsınız 🥰