Mavilii ben hiç bişey sürmeden çocuğumu krizlere sokmadan kestim memeden 🙋🏻♀️ bugün 6.günümüz 🥲🧿
Öncelikle oğlum 23 aylık, çok meme düşkünüydü her 10 dakkada 1 emmek istiyodu emdiği de 10 saniye şöyle bi fırt çekip gidiyordu resmen dudak tiryakisi gibi 🤦🏻♀️ uyurken de emiyordu hatta gece boyu bırakmadan emdiği de oldu 🥴
Ben 19 20 aylıkken yavaştan gün içi emmelerini azalttım.. Her gelişinde “oğlum meme uyumış, süt bitmiş, memeler yorulmuş” vs. diyip emzirmedim. İlklerde ağladı ama ilgisini başka şeye çektim, su içirdim, çerez vs verdim her seferinde.. bi sonra ki gelişinde emzirdim.. Böyle böyle alıştı süt bitmiş olayına zamanla gelmemeye başlamıştı zaten..
Gün içi uyku hariç 1 2 defa emzirme evresine geçince dedim artık hepten keseyim ama bi türlü cesaret edemedim. Ta ki g3çen hafta kaynanam biz3 geldi yatıya, ben de fırsat bu fırsat başladım oğlumla konuştum “Urazcım sen artık büyüdün sütünü bardaktan içebilirsin memeler artık çok yorulmuş, hasta olmuş..” falan dedim bi kaç defa gün içinde bunları söyledim emzirirken de “artık yakında süt de bitecek ve memelere bay bay yapıcaz” dedim..
G3çen salı dışarda işlerim vardı çıktım çocuğu kayınvalidemle eve bıraktım. Dönünce hemen banyoya kaçtım meme uçlarıma bant taktım. Ve oğlum meme isteyince “oğlum hani annenin memeleri hasta olmuştu ya süt de bitmiş” dedim sızlandı ağladı, bakmak istermisin dedim.. Açtım memeyi görünce şok oldu ağladı sarıldım ağlamasına müsaade ettim ve biraz sonra kafasını dağıtmak için hadi su içelim falan ya da çerez yiyelim diyerek koştuk mutfağa. Onu o şekil unuttu gitti..
Tabi kayınvalidem ve eşim de destek oldular bu süreçte 🙏🏼
Sonra her istediğinde aynı şeyi söyledim yara olmuş uf olmuş vs.. Hala daha mememe dokunu anne diye ama hala daha hasta falan diyince zorlamadan döner gider..
Uyturken de kitap okuyorum karanlık loş odada baya oyalıyorum oyun oynuyorum, camdan bakıyoruz falan sonra hadi kitaba yatarak bakalım diyorum uzanıyoruz o sırada gözler gidiyor. Sırtıpa pat pat ninni söylüyorum pış pış falan derken uyuyor 🥲 🧿
İlk gün gündüz uykusu uyumadı ama sorun değil zamanla o da yoluna girdi..
İlk 3 4 gün gece uyanmalarda krizler oldu tabi kucağıma alıp odada gezdirdim, uydurmasyon hikayeler anlattım ninniler uydurdum falan derken kucağımda uyuttum.. Şu bi kaç gecedir su içiriyorum hadi yatalım diyorum uzanıyo yastığa öyle uyuyo tekrar.. Tabi sabah çok erken uyunıyo ve aç oluyo uyandığında ama hemen kahvaltı hazırlıyoruz, atıştırmalık veriyorum falan öyle başlıyoruz güne..
Çok şükür bu süreci sıkıntısız atlattık diyebilirim 😊🙏🏼🧿🧿
Baya uzun yazdım detaylıca ki tecrübelerimi aktarayım diye, inşallah bizim hikayemiz size de yol gösterir.. Siz de sıkıntısız atlatırsınız 🙏🏼 En önemlisi sizin kararlı olmanız, her zaman sakin kalmanız ve sevgiyle şevkatle yaklaşmanız..
Bebeğinizle konuşun gerçekten anlıyolar, önceden haber verin bak süt acı olmuş hasta olmuş vs diyee.. Güvensizlik duygusu yaşatmayın 🙏🏼🙏🏼🍀🍀