ikikoalaanasi Öncelikle bu durum çocuğun bedenini tanıma evresinin normal bir parçasıdır. O neden ayıplanmamalı,kızılmamalı. Sakin kalmak çok önemli bu konuda. Çocuk kendisiyle yeterince ilgilenilmediğini düşündüğünde, mevcut durumunda değişiklik olduğunda mesela yeni bir kardeş gibi bu tarz şeylere yönelebilir. Amacı sizin dikkatinizi ve ilginizi üzerine çekmek için olabilir. Tartışma veya huzursuzluklara şahit oluyorsa kendini güvende hissetmediği için yapabilir. (Kaygı durumundan kaçınmak için) Çevresinde ilgisini çekecek uyaranları ve aktiviteleri arttırmalısınız ona bu durumun özel bir durum olduğunu, herkesin içinde yapılmaması gerektiğini, kendisine ait bir alanda yapabileceğini güzelce anlatmanız gerekir. En çok ne zaman yaptığına dikkat edin onu tetikleyen durumu ortadan kaldırmaya çalışın. Öğrencilerimden birinde böyle bir durum yaşamıştık. Annesi bu durumdan o kadar çok utanıyordu ki kendi kaygısını çocuğa çok fazla yansıtıyordu o yüzden davranışın sönmesi çok uzun sürdü sürekli başa sardı. Bir süre okulda yapmamaya, evde yapmaya devam etti. Daha sonraları anneyle uzun görüşmelerimiz sonucu bu duruma daha anlayışla yaklaşmaya başladıkça, çocuktaki davranış azalarak söndü. Anladığım kadarıyla siz çözüm arayan, ılımlı birisiniz. Eşinizde aynı tutumu sergilemeli. Eğer doğru müdahale edemiyorsa bu konuyu size bırakmalı, hiç karışmamalı. Umarım bir yardımım dokunur, bebeğinizi sevgiyle kucaklıyorum ☀️