Mariposa Kızım doğdu nerdeyse 1,5-2 aylık olduğundan beri kimsenin yanında bez ve kıyafet değişimi yapmıyorum başka odaya gidiyorum mecbur kalmadığım sürece de bunu böyle devam ettireceğim ama bunu ayıp, günah diye toplumsal ve dini normlar için değil onun bedenine olan saygıyla alakalı bizim ülkemizde özel bölgeler anne, baba ve bunlar dışında bakım sağlayan 3.şahıs varsa bakıcı gibi, sonra doktor en elzem durumda öğretmen gibi kişiler dışında özel bölgeler kimseye gösterilmez çünkü bedenimiz bize özeldir bu durumlarda mecburi durumlardır. Şimdi kızım daha 7aylık olacak annem gilde gittiğim de annem bir şey olmaz diyor ne olacak küçük o vs bence herşey erken yaşta daha anlamlı oluyor çocuk bununla büyüyor bunu görüyor anlayacağı yaşa geldiğinde bunu anlata anlata daha da içselleştirir diye düşünüyorum anlatma ötesinde model ala ala bu eksik kalmamalı Banyoda öyle biz salonda küvette yıkıyoruz ev doğalgazlı ama banyo sanki bir tık soğuk gibi e küvette yıkayınca içerde normal banyo buharı oluşmuyor soğuk kalıyor haliyle salonda yıkadığımız için banyo günü misafir kabul etmem uyku öncesi yıkıyoruz a anneanneymiş dedeymiş babaanneymiş yanında yıkansın ne olacak vs bunlar benim için hoş durumlar değil doğduğunda onlarla yıkadık ama en fazla 2 haftadır oda biz işi öğrenene kadar yıkamayı öğrenince kimseyle yıkamadık babasına da alt değiştirmem doğduğunda ilk zamanlar yapıyordu ama ona da bir süre yaptırmadım ama altını değiştirme durumunda yanımızda olması gereken anlarda sen çık odadan demiyorum ben babası olduğu için belli bir vakte kadar normal görüyorum yanında benim olmadığım durumlarda mecburi babası yapacak ama keyfi olarak tabi al sen değiştir demiyorum birde bizlerin de dikkat etmesi gerekiyor yanında üst değiştirmemeli tuvalete gidince mecbur kalmadıkça bizle girmemeli yanımızda birisi varsa anne baba çıkana kadar oyalamalı çocuğa birşey öğretmek istiyorsak model olmalıyız sadece anlatmak yetmiyor