AsEc Merhaba anneler. Benim kızıma bugün böbrek genişlemesi var dendi. Kızım 2 aylik surekli kusmasi oluyor. Bu konu hakkında bilgisi olan veya bu durumu yaşayan yaşamış olanlar varmi Bilgi verirmisiniz kan idrar tahlili yapıldı henuz doktor görmedi cokmu kötü birsey bu böbrek genişlemesi korkuyorum lütfen cevap yazarsanız sevinirim😞
Kaan01 AsEc evet kotu birsey maalesef takip sart. Oglumda da ayni sikinti vardi. İdrar yolu enf gecirmemesi gerekir gecirirse bobreklerde hasar var mi diye sintigrafi cekilmesi gerekir. Bobrek genislemesinin sebebi “vur” mu acaba? Yani bobrege idrar kacisi var mi varsa bobrek tehlikeye girer antibiyotik kullandik aylarca. Suan ilaci biraktik cocuk nefrolojisine gidin hangi ildesiniz
Busrabsr AsEc bizimde var cnm suan 2 ay 8 gunluk bebegim bizde o skntiyla ugrasiyoruz suan tam olarak
Adaababy AsEc mrb benim kızımda da böbrek genişlemesi var 3 ayda farkedildi kaç mm ?? Mm önemli benim kızımda ilk5.5 du Smdi 4.6 bir çok doktora götürdüm 5 altındaysa sknti olmaz dedi doktor idrar yolu enfeksiyonu olmamasını dikkat ediyorm birde hasta olduğu zaman bunu soýluyorm ona gore ilaç serum veriyolar şimdilik bir sknti yok.sukur büyüdükçe geçer inş sizinkide
Aslhsnnsn AsEc canım doktora sorsaydın ya da bak internetten belki sorunun cevabı vardır ilk doğduğunda bakıyorlar organlarına o sıra yok muydu genişleme kötü düşünme her şeyin bir tedavisi vardır rabbim daha beterinden korusun üzülme canım benım bi de bize de ilk doğduğunda böbreğinde genişleme var dediler bir hafta snra tekrar götürdük bu sefer de yok dediler yani insallah düzelir en iyisini bir doktora sor
AsEc Kaan01 idrar henuz çıkmadı sonuçları kanin çıktı sadece. Henuz ne nedir hicbisi bilmiyoruz ultrasonda gördü doktor belirti olarakta kusma var sadece
Ilaydacimen0325- Kaan01 ameliyat oldumu bebeğiniz biz oldukta kontrole gidicez bakalım sünnette olduk 1 aylıktan beri antibiyotik kullanıyoruz şuan 4 aylık ultrason a göre bırakıcaz antibiyotiği
Aslhsnnsn Yenidoğan ve ilk yıllarda; Huzursuzluk, Ateş, Yeterli beslenememe, Nedensiz ağlama krizleri, İdrar yaparken ağlama, kötü kokulu idrar, idrardan kan gelmesi, görülür. hangi belirtilerle gittiniz doktora bunlar var mıydı AsEc Adaababy Busrabsr
AsEc Adaababy baktim e nabizda sadece bu sekil yaziyo Her iki renal pelvis belirgin olup AP çapları 3 mm ölçülmüştür Diğerleri izlenmedi normal diye yaziyo
Busrabsr AsEc kusma var enfeksiyonda gecirdi ve yalan yanlis tedaviler uygulandi enfeksiyon yokken basimiza gekmeyen kalmadi
AsEc Aslhsnnsn ben sadece kusmasi çok diye söyledim karın ultrasonu yapıldı ultrasonu görünce kan idrar istedi kan sonucu çıkmış e nabizda baktim idrar yok henüz Ultrason dada baktim simdi sadece Her iki renal pelvis belirgin olup AP çapları 3 mm ölçülmüştür yaziyor diğerleri normal izlenmedi hep
Ilaydacimen0325- Aslhsnnsn valla bizde hiç bir belirti yoktu anne karnında görüldü 22mm ulaşmış bebeğim iştahlı ve kilosu normalin üstündeydi idrarda sıkı tı yoktu ama tek böbrek sıkıntılıydı bizim belki o yüzden herşey normaldi
Bukreee @Asec# Benim kızımda da vardı böbrek genişlemesi ama doktor çoğunlukla bebeklerde oluyor demişti sorun değil endişe etmenize gerek yok dendi daha sonra da zaten kendiliğinden normale girdi
Sensusfreud AsEc aynı sorunu ablam çocuğunda yaşadı doktor 6 ayda bir kontrol olacak demiş sürekli gitmişler ama ne küçülen ne düzelen bir şey yokmuş içi rahat etmemiş 3 4 doktora daha gitmiş ve diğerleri öyle bir şey yok demiş kimi doktorlar yaptırdığı tahlil için prim gibi bir şey alıyorlarmış her gelen hastasına aynısını diyormuş. O yüzden bi kaç doktora daha gitmenizi tavsiye ederim yine de geçmiş olsun çok
AsEc Sensusfreud teşekkürler sizede geçmiş olsun yarın aşı ya gidicez aile hekimine vs de danisicam bakalim ama açıkçası çok korktum ins önemli bi şeyi yoktur
Elf-Ars AsEc Korkulacak bisey degil genelde 1 yaşına kadar kendiliğinden geçiyor canim doktora götürün takip ediyorlar antibiyotik tedavisi oluyor genelde korkma