Ece011 merhaba benim de bebeğimde çoklu gıda alerjisi vardı saydıklarınız ve üzerine başka pek çok besine diyet yaptım. İlk 3 ay birer kilo almıştı. Sonra 4. Ay 500 gr ve 5. Ay 400 gr aldı. Ama kilo alımınun azalması sütünüzün kalitesinden değil sadece 4. Aydan itibaren hareket arttığı için kilo alımı azalıyor. Alerjisi olmasa siz diyet yapmasanız da zaten 400 gr civarı 5. Ay için çok iyi. Gitgide azalıyor 200 gr aldığını bile göreceksiniz ayı büyüdükçe 😇bir de çevrenize kulak asmayın çünkü anne sütü bebek için gerekli olan protein, kalsiyum ve vitamini sizin depolarınızdan sağlıyor. Diyet yapmayan annenin sütünde ne kadar kalsiyum varsa sizinkinde de o kadar var. Bazı vitaminler depolardan karşılanmaz. Mesela c vitamini günlük tüketim sonucu anne sütüne karışıyor. Ama protein kalsiyum öyle değil. Ve anne sütü hastalık anında bile antikor üretmesi sayesinde bebeklerin çabuk iyileşmesini sağlıyor kesinlikle kesmeyin bence. Bir makelede okumuştum anne sütü alan bebeklerin alerjiyi de daha çabuk atlattığına dair bulgular varmış. Mama kullanmakta kötü değil tabi ki ama gerekli durumda kullanılmalı. Sizin maşallah kilo alımı iyi bebeğinizin bence başlamanıza şu an için gerek yok. Son olarak bu süreç geçicek bir gün sabırlı olun çok zor bir süreç ama inşallah ek gıda dönemiyle birlikte yavaş yavaş alerjisinin hafiflediğini görüceksiniz. Doktor bana öyle demişti ve öyle de oldu umarım sizde de olur