Annem yaptırmıştı 6 yıl önce hpv virüsün kansere en yatkın olanı çıkmıştı şimdi tam hatırlamıyorum hpv 15 veya 18 gibi bişeydi yakın takipte olması gerektiğini söylediler kansere dönüşme riski benim hep kafamı kurcalıyordu anneme her 6 ayda smear testi vermesini söylediler ihmal ediyordu hep en sonki gittiğimizde yine smear bozuk çıktı annemde 4 tane evladım var bu riskle yaşamak istemiyorum Rahmimi alın dedi ve aldırdı kafamızdan kaygısı gitti. Smear kötü çıktıktan sonra 6 yılda kansere dönmemişti özelde verilen smearde devlete gönderiliyor galiba çünkü sonuç kağıdı özel değildi sağlık bakanlığı kanser tarama filan gibi şeyler yazıyordu